Resultaat 191 - 200 (van 318)

• Schrijfster Griet op de Beeck te gast in het Isala Bekijk details

15 februari 2018

Een samenwerking tussen het Isala theater en Bibliotheek aan den IJssel. | Schrijfster van het Boekenweekgeschenk 2018, Griet op de Beeck, is in de Boekenweek te gast in het Isala en vertelt u over haar leven en haar boeken, én leest voor uit eigen werk.

• Nationale Voorleeswedstrijd in de bibliotheek Bekijk details

13 februari 2018

Volgende week dinsdag, vindt van 15:45 tot 18:00 uur – alweer voor de 25e keer! – de Nationale Voorleeswedstrijd plaats. Onze regionale topvoorlezers zullen van zich laten horen in de Bibliotheek aan het Stadsplein. Maar liefst veertien scholen uit Capelle en Krimpen aan den IJssel doen mee met hun groepen 7 en 8. De winnaar gaat door naar de provinciale finale!

• Twee nieuwe 'de Bibliotheek op school'-locaties Bekijk details

13 februari 2018

Afgelopen maandag, 12 februari 2018, hebben twee schooldirecteuren het samenwerkingscontract ‘de Bibliotheek op School’ getekend. Het zijn de eerste scholen van het Katholieke schoolbestuur, de RVKO, die de krachten bundelen met Bibliotheek aan den IJssel. Hiermee worden alweer de 25e en 26e locatie ‘de Bibliotheek op school’ een feit!

• Praat mee tijdens het Krimpens lijsttrekkersdebat! Bekijk details

13 februari 2018

Op 21 maart vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Hét moment waarop de Krimpenaar zijn stem kan laten horen. Voorafgaand aan de verkiezingen organiseert de bibliotheek op zaterdagavond 10 maart in de Tuyter het Krimpense lijsttrekkersdebat. De lijsttrekkers van alle politieke partijen die deelnemen aan de verkiezingen gaan met elkaar in debat. Een kundige debatleider voert de lijsttrekkers langs stellingen over onderwerpen die spelen in Krimpen aan den IJssel. Het publiek wordt daarin meegenomen.

• Hoe werkt stemmen? Bekijk details

7 februari 2018

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan, op 21 maart 2018, in maar liefst 335 gemeenten in Nederland. Jij gaat toch ook stemmen? Hoe het werkt, dat wordt heel eenvoudig en duidelijk uitgelegd op hoewerktstemmen.nl

• Gratis cursus van de maand februari Bekijk details

6 februari 2018

Heb je weleens de indruk dat je hooggevoelig bent? Dan ben je niet de enige. Tussen de tien en twintig procent van de Nederlanders is extra gevoelig voor prikkels. Deze cursus leert je de signalen van hypersensitiviteit te herkennen. Zo kun je er praktisch mee omgaan en hooggevoeligheid zelfs in je voordeel gebruiken.

• Hartverwarmend welkom op het Stadsplein Bekijk details

6 februari 2018

Het gedicht dat voormalig Stadsdichter van Capelle aan den IJssel, Miranda de Haan, schreef voor Coming Out Day op 11 oktober 2017, heeft een prominente plek gekregen in de hal waar je de bibliotheek aan het Stadsplein binnenkomt.

• Voorleesplezier tijdens de Nationale Voorleesdagen Bekijk details

25 januari 2018

Gisteren zijn de Nationale Voorleesdagen van start gegaan, óók in de bibliotheek. Er werd voorgelezen uit onder andere 'Ssst! De tijger slaapt', zowel in Krimpen als in Capelle aan den IJssel. Het was een gezellige drukte!

• Nationale Voorleesdagen van start Bekijk details

23 januari 2018

Morgen is het zover, dan starten de Nationale Voorleesdagen 2018! Die duren tot en met 3 februari en zijn in het leven geroepen om voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen te stimuleren. Het Prentenboek van het Jaar is dit jaar 'Ssst! De tijger slaapt' van Britta Teckentrup.

• VoorleesExpress aan den IJssel zoekt voorlezers in Capelle Bekijk details

11 januari 2018

VoorleesExpress aan den IJssel zoekt enthousiaste voorlezers voor Capelle aan den IJssel. De VoorleesExpress doet het namelijk goed, maar dat betekent wel dat meer en meer gezinnen nu wachten op een voorlezer. Op jou!

Paginanavigatie