Resultaat 181 - 190 (van 317)

• Vragenlijst openingstijden Bekijk details

6 maart 2018

Bibliotheek aan den IJssel gaat starten met een nieuwe beleidsperiode. We denken onder andere na over het aanpassen van de openingstijden van Bibliotheek Capelle Centrum. Graag willen we onze leden bij dit proces betrekken.

• Nieuw Filmbieb Bekijk details

6 maart 2018

Leen je favoriete films of serie via je eigen bibliotheek op Filmbieb!

• Boekenweek 2018 Bekijk details

28 februari 2018

De Boekenweek 2018 viert de natuur. En het boek natuurlijk. Natuur is alomvattend, overal in en om ons heen. Van de diepste zielenroerselen in de menselijke natuur tot aan de kleinste stadsnatuur. Als Moeder Natuur is zij de oorsprong van het leven. We worden overweldigd door haar grootsheid of voelen ons geborgen in haar rust. We zetten haar naar de hand of strijden om haar behoud. ‘En toch is alles wat we doen natuur’, schreef Leo Vroman. Zijn dichtregel is motto bij het thema van de Boekenweek...

• De Nederlandse Kinderjury 2018 Bekijk details

28 februari 2018

Hij staat weer voor de deur: De Nederlandse Kinderjury. De campagne is – in 1988 alweer! – in het leven geroepen om kinderen kennis te laten maken met nieuwe boeken en hen te enthousiasmeren tot meer én kritisch lezen. Het middel is de stemperiode, waarin zij actief aan de slag kunnen om hun favoriet te vinden en daarop te stemmen. Zo is elk kind jurylid, want zij beslissen welke boeken van vorig jaar volgens hen het beste zijn.

• 'Klim op de zeepkist!' op Internationale Vrouwendag Bekijk details

22 februari 2018

Op 8 maart is het Internationale vrouwendag. Het thema voor 2018 is Vrouwen en mannen zijn overal gelijkwaardig #wijzijngelijkwaardig. Op initiatief van Çilay Özdemir, kandidaat-raadslid van D66, organiseert de bibliotheek op 8 maart 2018 in de bibliotheek aan het Stadsplein het podium ‘Klim op de zeepkist!’. Raadsleden en kandidaat-leden van de gemeente Capelle aan den IJssel zullen zich uitspreken omtrent dit thema. Het publiek praat natuurlijk mee.

• Winnaar Nationale Voorleeswedstrijd komt van De Catamaran Bekijk details

21 februari 2018

Gisteren vond de De Nationale Voorleeswedstrijd plaats in Bibliotheek Capelle Centrum. De opkomst was goed, de sfeer ook; kandidaten werden door hun fans flink aangemoedigd. In totaal deden dertien kandidaten mee. Tien scholen uit Capelle en drie uit Krimpen aan den IJssel. De winnaar? Dát is Shanet Pourmohammadi uit groep 8 van obs De Catamaran geworden. Zij staat op 17 maart 2018 in de provinciale finale.

• Rabobank Rotterdam en bibliotheek tekenen sponsorovereenkomst Bekijk details

21 februari 2018

'Buren' Rabobank en Bibliotheek aan den IJssel hebben de sponsorovereenkomst ondertekend waarmee Rabobank Rotterdam een bedrag van 3000 euro investeert in taalgerelateerde activiteiten, workshops en activiteiten op het gebied van digitaal meedoen. Deze activiteiten zullen gaan plaatsvinden op de werkplaats, midden in het prachtig verbouwde pand aan het Stadsplein.

• Taalentjes: (digi)taal en het jonge kind Bekijk details

20 februari 2018

Dinsdag 10 april 2018 organiseert Bibliotheek aan den IJssel een avondvullend, informatief programma gericht op taalontwikkeling en digitale vaardigheden van het jonge kind van 0 tot 6 jaar. In informatieve sessies word je op de hoogte gebracht van belangrijke ontwikkelingen rond taalvaardigheid en mediaopvoeding.

• Themater | De digitale burger, Isala Theater Bekijk details

20 februari 2018

Woensdag 21 februari kunt u in het Isala Theater weer meepraten tijdens de thema-avond, dit keer: de digitale burger.

• Schrijfster Griet op de Beeck te gast in het Isala Bekijk details

15 februari 2018

Een samenwerking tussen het Isala theater en Bibliotheek aan den IJssel. | Schrijfster van het Boekenweekgeschenk 2018, Griet op de Beeck, is in de Boekenweek te gast in het Isala en vertelt u over haar leven en haar boeken, én leest voor uit eigen werk.

Paginanavigatie