Resultaat 171 - 180 (van 318)

• Zomerleesclubs Bekijk details

24 mei 2018

De komende zomer kun je zowel in Bibliotheek Capelle Centrum als in Bibliotheek Krimpen meedoen aan een speciale Zomerleesclub.

• Voorstelling Fred in de haven met Joris Lutz Bekijk details

22 mei 2018

Op woensdag 27 juni om 15:00 uur vindt er een muzikale voorstelling met Joris Lutz plaats, gratis toegankelijk in Bibliotheek Capelle Centrum, over het hondje Fred. Fred is in Rotterdam en daar wordt flink gewerkt!

• Verhalen breien op Wereldbreidag Bekijk details

22 mei 2018

Breien en luisteren naar verhalen? Het kan tijdens Wereldbreidag op zaterdag 9 juni in Bibliotheek Capelle Centrum. Brei-/Creaclub van De Fluiter grijpt de uitdaging aan en gaat tussen 11:00 en 15:00 uur breien in de bibliotheek. Kom kennismaken en luister gelijk naar een mooi verhaal of een gedicht dat wordt voorgedragen.

• Taalcafé Krimpen bestaat 1 jaar Bekijk details

11 mei 2018

Het Taalcafé bestaat deze week 1 jaar. Dat is best bijzonder, want het Taalcafé draait helemaal zelfstandig door de inzet van vrijwilligers.

• Schrijfcafé bibliotheek Capelle Centrum Bekijk details

20 april 2018

Op 25 mei en 29 juni is er in Bibliotheek Capelle Centrum een schrijfcafé; een laagdrempelige bijeenkomst voor iedereen die graag wil schrijven of dit eens wil proberen. Tijdens de workshop krijg je verschillende inspiratiebronnen en technieken aangereikt. Je leest en luistert naar gedichten en verhalen van bekende en onbekende schrijvers om de “kunst af te kijken”. Daarna ga je zelf aan de slag en deel je je verhaal met de andere deelnemers.

• De Voorleeshoek komt voorlezen! Bekijk details

19 april 2018

De Voorleeshoek toert door Nederland! Op maandag 30 april komt Anouk Overman van De Voorleeshoek voorlezen in Bibliotheek Capelle Centrum. Zorg dat je erbij bent!

• Sara Vermeer uit Havo 5 wint Comeniuslezing Bekijk details

19 april 2018

Dinsdag vond de eerste Comeniuslezing plaats in de bibliotheek aan het Stadsplein. Deze lezing werd georganiseerd door de bibliotheek in samenwerking met het Comeniuscollege. Er werden vijf pitches gehouden over uiteenlopende onderwerpen. De vijf leerlingen van het Comeniuscollege waren geselecteerd, omdat ze tijdens het presenteren van hun profielwerkstuk, eerder dit jaar, uitblonken.

• Leren voor je examen? In de bibliotheek natuurlijk! Bekijk details

12 april 2018

De examens staan zo langzamerhand weer voor de deur. Voor wie niet thuis kan of wil leren, is er een hartstikke goed alternatief: de bibliotheek! Of je nu alleen of samen wilt studeren, Bibliotheek Capelle Centrum heeft mooie tafels om aan te werken, studieplekken en relaxte zithoeken waar jij het je, samen met je boeken, lekker gemakkelijk kunt maken.

• Shakespeare op Ibiza, in de bibliotheek Bekijk details

12 april 2018

Midzomerdagdroom heet de nieuwe productie die Stichting Turf op de planken brengt in Theater Swanla, met op 25 mei 2018 een unieke proefvoorstelling in Bibliotheek Capelle Centrum! Het stuk is een eigentijdse bewerking van de klassieker A Midsummer Night’s Dream van William Shakespeare. Deze romantische komedie verscheen in 1600 en is bijna het enige stuk dat Shakespeare niet baseerde op een ouder toneelstuk of verhaal.

• Comeniuslezing Bekijk details

12 april 2018

Na een voorronde geselecteerde leerlingen van het Comenius college houden op dinsdag 17 april a.s. hún Comeniuslezing in de Bibliotheek. Kom ook, moedig ze aan, zie wie de winnaar wordt en geniet van 5 gratis lezingen.

Paginanavigatie