Resultaat 111 - 120 (van 318)

• Rumoer in de bieb! Bekijk details

20 maart 2019

Van maandag 11 tot en met donderdag 14 maart kregen leerlingen van het Comenius College, het IJsselcollege en Accent Capelle weer de gelegenheid om kennis te maken met het culturele aanbod van Capelle aan den IJssel, tijdens Cultuurshock. Ook in de bibliotheek!

• Voor wie houdt van schrijven! Bekijk details

13 maart 2019

Vrijdag 29 maart a.s. is er weer Schrijfcafé in Bibliotheek Capelle Centrum, van 10:15 tot 12:15 uur. Ben jij er ook bij? Meld je gauw aan en laat je inspireren, informeren en kom lekker met elkaar schrijven. Het mooiste wat er is, toch!

• Nederlandse Kinderjury Bekijk details

13 maart 2019

Kritisch lezen zorgt voor beter lezen en ook voor meer plezier in het lezen. Daarom is er de Nederlandse Kinderjury, waar ieder jaar tienduizenden kinderen aan meedoen. Zij brengen hun stem uit op hun favoriete boeken in de leeftijdsgroepen 6 t/m 9 en 10 t/m 12 jaar. Doe ook mee aan de leukste boekenverkiezing waar kinderen de baas zijn!

• Schrijvers op bezoek tijdens de Boekenweek Bekijk details

26 februari 2019

Van 23 t/m 31 maart 2019 is het weer Boekenweek en ín die week is schrijver Jan Siebelink te gast in het Isala Theater in Capelle aan den IJssel, en keert Jan Brokken terug in het Van Cappellenhuis voor een concertlezing omtrent zijn nieuwste, met lovende kritieken onthaalde boek "De Rechtvaardigen".

• Romeins fort bouwen met Minecraft Bekijk details

12 februari 2019

Op maandag 27 februari van 14:00 tot 16:00 uur kan iedereen tussen de 9 en 12 jaar weer komen Minecraften in de bieb. In Bibliotheek Krimpen, aan de leestafel in de ontmoetingsruimte van de Tuyter, ga je je eigen Romeinse fort bouwen!

• Pizza met pa in het KinderLab Bekijk details

12 februari 2019

Nog niets te doen in de voorjaarsvakantie? Meld je dan aan voor Mijn vader is de beste! Op donderdag 28 februari van 15.00-17.00 uur kunnen jij en je vader samen aan de slag in het KinderLab. Er wordt verse tomatensoep en speciale ‘pizza van pa’ gemaakt die daarna natuurlijk ook samen wordt opgegeten.

• Met de greenscreen in je eigen tekening! Bekijk details

7 februari 2019

Dinsdag 26 februari kun je jezelf middels een greenscreen in je eigen kunstwerkje toveren. Je gaat dus eerst crea aan de slag en dan laten we jou in je op papier gecreëerde wereld verschijnen. Hoe? Dat vertellen we de 26e allemaal! Meld je gauw aan, er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

• Nationale Voorleeswedstrijd in de bibliotheek Bekijk details

7 februari 2019

Volgende week woensdag, 13 februari 2019, vindt van 15:00 tot 17:00 uur – alweer voor de 26e keer! – de Nationale Voorleeswedstrijd plaats. Onze regionale topvoorlezers zullen van zich laten horen in de theaterzaal in de Tuyter in Krimpen aan den IJssel. 8 kandidaten zijn reeds schoolkampioen geworden en zij strijden om de volgende stap: naar de provinciale finale in Rotterdam!

• De Week van de Leesclub Bekijk details

29 januari 2019

Wist je dat... het de Week van de Leesclub is? Doel van deze campagne is het stimuleren van lezers om met anderen over boeken in gesprek te gaan door deel te nemen aan leesclubs. En vanmorgen om 10:15 uur organiseren we in Bibliotheek Capelle Centrum daarom samen met Stichting Senia een informatiebijeenkomst voor mensen die belangstelling hebben voor een leesclub Nederlandse en vertaalde literatuur. Aanmelden hoeft niet, kom gerust langs!

• Nationale Voorleesdagen 2019 Bekijk details

17 januari 2019

Van 23 januari t/m 2 februari 2019 is het weer tijd voor de Nationale Voorleesdagen, in het leven geroepen om het voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen te stimuleren. Kinderen worden (altijd!) gratis lid van de bieb, maar tijdens de Nationale Voorleesdagen krijgen ze dit jaar ook nog een 'Een huis voor Harry' vingerpopje cadeau. Hoe leuk is dat!

Paginanavigatie