Winnaar Nationale Voorleeswedstrijd komt van De Catamaran

Gepubliceerd op: 21 februari 2018 16:41

Gisteren vond de De Nationale Voorleeswedstrijd plaats in Bibliotheek Capelle Centrum. De opkomst was goed, de sfeer ook; kandidaten werden door hun fans flink aangemoedigd. In totaal deden dertien kandidaten mee. Tien scholen uit Capelle en drie uit Krimpen aan den IJssel. De winnaar? Dát is Shanet Pourmohammadi uit groep 8 van obs De Catamaran geworden. Zij staat op 17 maart 2018 in de provinciale finale.

Shanet las voor uit 'Meneer gum en de peperkoeken biljonair' van Andy Stanton. De jury die het beslissende woord zou laten vallen bestond uit de Capelse wethouder Ans Hartnagel, Patricia van Schaick van de bibliotheek en stervoorlezer Peter Lems, die reeds tien jaar actief is bij de VoorleesExpress.
Het oordeel van de jury: “Je sleepte ons mee in het boek en liet ons het verhaal beléven!” Dat is dan ook de reden dat Shanet ‘onze troef’ zal zijn tijdens de provinciale finale die op zaterdag 17 maart a.s. plaatsvindt in de Chocoladefabriek in Gouda. '

Heel veel succes!