Actueel

Resultaat 101 - 110 (van 318)

• Kinderen lezen met andermans ogen Bekijk details

14 mei 2019

Samen met Kidsweek maakte de Leescoalitie elf boekenfilmpjes. In deze filmpjes vertellen kinderen over een bijzonder boek dat hen met andermans ogen naar de wereld heeft laten kijken. Bijvoorbeeld door de ogen van een leeftijdsgenootje met een lichamelijke handicap, of door de ogen van een kind dat gevlucht is. De boeken uit de filmpjes zijn allemaal in 2018 verschenen en komen dus tevens in aanmerking voor de Prijs van de Nederlandse Kinderjury.

• Bibliotheek Capelle Centrum opent om 13:00 uur Bekijk details

13 mei 2019

In verband met een organisatieoverleg is Bibliotheek Capelle Centrum vanochtend gesloten en geopend vanaf 13:00 uur. Bij voorbaat dank voor je begrip en heel graag tot vanmiddag!

• Kwispellezen in Kinderlab Schollevaar Bekijk details

8 mei 2019

Vanaf vandaag lezen vijf kinderen uit groep 4, van de Catamaran en de Sjalomschool in Capelle aan den IJssel, elke woensdag voor aan hulphond Jopie. Ze doen dat acht weken lang in het kader van 'kwispellezen', een initiatief dat bedoeld is als steuntje in de rug voor kinderen die lezen lastig vinden en niet zo leuk. Uit onderzoek en ervaring met kwispellezen elders blijkt dat het goed werkt en dat het leesniveau verbetert.

• Boekenruilbeurs Krimpen tijdens Zin in Groen Verwonderdag Bekijk details

23 april 2019

Op zaterdag 18 mei kun je in de Tuyter en op buitenlocaties in Krimpen aan den IJssel terecht voor workshops, lezingen, proeverijen, muziek en theater rondom duurzaamheid. Want een duurzame leefstijl begint bij je verwonderen! Bibliotheek aan den IJssel doet ook mee, met een boekenruilbeurs waar je jouw oude boek(en) omruilt voor nieuwe. Duurzaam, dat doe je samen, toch! Bekijk het programma en laat je inspireren op 18 mei a.s.

• Brownies & DownieS Capelle verkozen tot leukste restaurant Bekijk details

23 april 2019

'Onze' Brownies & DownieS Capelle aan den IJssel is onlangs verkozen tot leukste restaurant, van de gemeente maar ook van Zuid-Holland! Wat zijn ze terecht trots en wat zijn wij trots op hen. De bibliotheek is nog gezelliger – en ruikt heerlijk! – sinds hun komst. Van harte gefeliciteerd Jolanda Opschoor en team!

• Lisette Helder en Marnix van Willigen winnen tweede Comeniuslezing Bekijk details

16 april 2019

Gisteren vond de tweede Comeniuslezing plaats in Bibliotheek Capelle Centrum. Deze lezing wordt jaarlijks georganiseerd door de bibliotheek en het Comeniuscollege. Er werden pitches gehouden over uiteenlopende onderwerpen. De leerlingen van het Comeniuscollege waren geselecteerd, omdat ze tijdens het presenteren van hun profielwerkstuk, eerder dit jaar, uitblonken.

• Klantenpanel onderzoek: maatschappelijke waarde Bekijk details

16 april 2019

Van 14 november t/m 26 november 2018 is er onderzoek gedaan naar de persoonlijke en maatschappelijke waarde van de bibliotheek. Aan ons Biebpanel is de vraag gesteld wat zij zelf aan de bibliotheek hebben? En wat zien ze als de belangrijkste waarde voor de samenleving? In 2015 werd het onderzoek ook uitgevoerd.

• Burgemeester bezoekt Gouden Uurtje Bekijk details

1 april 2019

Vrijdagavond bezocht burgemeester Martijn Vroom het Gouden Uurtje in Krimpen aan den IJssel, een tweewekelijks uur met een gouden randje waarin er op een Pameijer-locatie wordt voorgelezen aan volwassenen met een verstandelijke beperking. Dit keer werd het met recht een uur met een gouden randje. Met koffie, cake, vrolijkheid, een prachtig lenteverhaal over vriendschap, een tas vol zonnebrillen én… bezoek van de burgemeester.

• Win kaartjes voor Woezel en Pip in het Isala Bekijk details

21 maart 2019

Met voorlezen kun je niet vroeg genoeg beginnen, en met de gratis BoekStart app wordt dat nog makkelijker - en leuker! Extra leuk is, dat je jouw voorleesmoment ermee kunt vastleggen én daarmee nu kans maakt op twee gratis kaartjes voor de Woezel en Pip voorstelling op zondag 14 april in het Isala Theater.

• 25% korting met je Rotterdampas Bekijk details

21 maart 2019

Wil je lid worden van de bibliotheek en heb je een Rotterdampas dan kun profiteren van 25% korting op het standaardabonnement. Heb je al een standaard abonnement? Kom dan 6 weken voorafgaand aan de nieuwe abonnementsperiode naar de bibliotheek. Dan geldt de korting met ingang van je nieuwe abonnementsjaar.

Paginanavigatie