Verhalen breien op Wereldbreidag

Gepubliceerd op: 22 mei 2018 10:45

Breien en luisteren naar verhalen? Het kan tijdens Wereldbreidag op zaterdag 9 juni in Bibliotheek Capelle Centrum. Brei-/Creaclub van De Fluiter grijpt de uitdaging aan en gaat tussen 11:00 en 15:00 uur breien in de bibliotheek. Kom kennismaken en luister gelijk naar een mooi verhaal of een gedicht dat wordt voorgedragen.

Brei- / creaclub

Elke vrijdagmorgen van 10:00 tot 12:00 uur komt een groep dames bij elkaar om te breien en te praten. De inloop is vanaf 9.30 uur met koffie en thee. Er is altijd hulp bij het handwerken. Je kunt er niet alleen leren breien, maar ook haken, quilten, werken met macramé, enz. Er zijn geen kosten aan de club verbonden, behalve dat je zorgt voor je eigen wol, haak- of breinaalden. Regelmatig verzinnen ze iets nieuws om te doen en om iets van te leren. Ook wordt er materiaal verkocht waarvan de opbrengst naar het Ouderenfonds gaat.Wereldbreidag kent zijn oorsprong in Denemarken en wordt in vele anderen landen georganiseerd. Internationaal heet het WWKIP. Wat staat voor: World Wide Knit In Public Day.