Zomerleesclubs

Gepubliceerd op: 24 mei 2018 13:07

De komende zomer kun je zowel in Bibliotheek Capelle Centrum als in Bibliotheek Krimpen meedoen aan een speciale Zomerleesclub.

In de Zomerleesclub lees je drie romans en je bespreekt ze aan de hand van leeswijzers met gespreksvragen. Senia, de landelijke organisatie van leesclubs, is initiatiefnemer van dit culturele zomer-evenement, en werkt daarbij samen met Bibliotheek aan den IJssel.

Het thema is dit jaar ‘Een reis door het leven’. De drie boeken die de leesclubs gaan lezen zijn: Je ziet mij nooit meer terug van Sonja Barend, de bestseller De acht bergen van Paolo Cognetti, en de boeiende roman De Heilige Rita van Tommy Wieringa.

Als zich uit Capelle of Krimpen aan den IJssel minstens vier mensen hebben aangemeld, worden zij met elkaar in contact gebracht en kan de afspraak voor de eerste boekbespreking gemaakt worden. De leesclub kan in overleg met de bibliotheek op bepaalde tijden gebruik maken van een leestafel in de bibliotheek.

De kosten die Senia in rekening brengt bedragen € 16,00 per persoon. Als je interesse hebt in de Zomerleesclub kunt je je melden bij Senia via info@senia.nl.

‘Boekje & koekje’

Op vrijdag 8 juni organiseert de bibliotheek een inspiratieochtend/-middag. Wij vertellen over ons e-books aanbod, leuke interessante titels en ons leeskringabonnement. Senia is aanwezig om iets te vertellen over de Zomerleesclubs. Uiteraard onder het genot van een kopje koffie en een koekje. In Capelle vindt de bijeenkomst plaats aan het Stadsplein van 10:30 tot 12.00 uur en in Krimpen in de Tuyter van 13:00 tot 14:30 uur.

Graag aanmelden voor de bijeenkomst via j.bos@bibliotheekaandenijssel.nl. o.v.v. Bibliotheek Capelle Centrum of Bibliotheek Krimpen.