Actueel

Resultaat 121 - 130 (van 318)

• Voorstelling Maaike Kaptein Bekijk details

9 januari 2019

Op 24 en 31 januari 2019 is poppenspeelster Maaike Kaptein weer te gast in de bibliotheek, dit keer in het kader van de Nationale Voorleesdagen. Zij verzorgt een leuke, gratis voorstelling voor de allerkleinsten: 'Er kan nog meer bij', gebaseerd op het boek van Dieter en Ingrid Schubert.

• Krimpense voorgedragen als VoorleesExpress vrijwilliger van het jaar Bekijk details

13 december 2018

Op 7 december jl. – Nationale Vrijwilligersdag – is Esther Littel uit Krimpen aan den IJssel voorgedragen als VoorleesExpress vrijwilliger van het jaar. Zij verdient de VoorleesExpress Heldspeld omdat zij zich al sinds de start van dit initiatief actief inzet binnen vele gezinnen.

• Boekenruilbeurs in Krimpen Bekijk details

13 december 2018

Op dinsdag 29 januari, wanneer er ook markt is in het hart van Krimpen, zal er wederom een gezellige boekenruilbeurs plaatsvinden. Neem een boek dat jij niet meer leest mee en ruil het om voor een boek dat je dolgraag wilt lezen!

• Start nieuwe leesclub literatuur in Capelle aan den IJssel Bekijk details

11 december 2018

Bibliotheek aan den IJssel en Stichting Senia organiseren op dinsdag 29 januari 2019 om 10:15 uur een informatiebijeenkomst voor mensen die belangstelling hebben voor een leesclub Nederlandse en vertaalde literatuur. De informatiebijeenkomst vindt plaats in de Bibliotheek Capelle Centrum. De toegang is gratis en vrijblijvend.

• Joris' kerstboom in Bibliotheek Capelle Centrum Bekijk details

10 december 2018

Wie is er echt héél bijzonder voor jou? Wil je sorry zeggen of iemand bedanken? Iemand ten huwelijk vragen? Zet jouw dierbare in het licht deze feestdagen en hang zijn of haar naam, foto of een mooie wens voor deze persoon in de Joris' kerstboom bij Bibliotheek aan den IJssel!

• Bouw een borstelbot in de bieb Bekijk details

27 november 2018

Programmeren is leuk en iedereen kan het! Geloof je het niet óf ben je nu al enthousiast? Meld je dan aan en zorg dat je er ook bent. We gaan namelijk een borstelbot bouwen: van een afwasborstel een robotje bouwen. Hoe gaaf is dat! Deze winter leer jij programmeren in de bieb. Gratis! Meld je wel aan, alleen dán ben je zeker van een plekje. Er kunnen namelijk maximaal 15 kinderen meedoen per keer.

• Bijbaantje? Bekijk details

19 november 2018

Ben jij scholier en zoek je een bijbaan? Kom werken bij de bibliotheek!

• Bordspellendag in de bibliotheek Bekijk details

15 november 2018

Zaterdag 8 december 2018 is het Spellendag bij Bibliotheek Capelle Centrum, voor iedereen van 8 tot 100 jaar oud! Deelname is gratis en er zijn allerhande spellen te spelen, ook kun je komen schaken en is er een heuse break-in box aanwezig! Krijg jij 'm open?

• Workshop Sinterklaasgedichten schrijven Bekijk details

15 november 2018

Heeft Sinterklaas je gevraagd om dit jaar een sinterklaasgedicht te schrijven voor iemand die je goed kent? Geen nood, dat komt vaker voor. En ze hebben er alle vertrouwen in dat zoiets bij jou in goede handen is, want Bibliotheek aan den IJssel organiseert op 1 december een workshop ‘Sinterklaas gedichten schrijven’ door Carla Scheepe-Belksma. Zo laat jij diegene waarvan de naam op jouw lootje staat niet in de steek.

• Sinterklaas in de bibliotheek Bekijk details

13 november 2018

Aanstaande zaterdag komt Sinterklaas met zijn pakjesboot en pieten weer in Nederland aan, om alle kinderen spoedig weer te verblijden met gezelligheid en cadeautjes. De bibliotheek, die bezoekt de goede Sint ook. Aanstaande zaterdag 17 november tussen 13:00 en 14:15 uur is hij te gast in Bibliotheek Capelle Centrum.

Paginanavigatie