Twee nieuwe 'de Bibliotheek op school'-locaties

Gepubliceerd op: 13 februari 2018 15:48

Afgelopen maandag, 12 februari 2018, hebben twee schooldirecteuren het samenwerkingscontract ‘de Bibliotheek op School’ getekend. Het zijn de eerste scholen van het Katholieke schoolbestuur, de RVKO, die de krachten bundelen met Bibliotheek aan den IJssel. Hiermee worden alweer de 25e en 26e locatie ‘de Bibliotheek op school’ een feit!

Montessori in Capelle en Het Octaaf in Krimpen

Directeuren van de Montessorischool in Capelle en Het Octaaf in Krimpen aan den IJssel, Evelyne Derks en Femke Privé, tekenden het samenwerkingscontract afgelopen maandag in de prachtig verbouwde bibliotheek aan het Stadsplein in Capelle aan den IJssel. Beide scholen herbergen meer dan 300 leerlingen.

Op de Montessorischool in Capelle aan den IJssel is de inrichting inmiddels bijna klaar en worden leerlingen getraind om als BIEB-ers (Baas In Eigen Bieb) aan de slag te gaan. Ook zijn er al voorleescoördinatoren opgeleid.

Zowel bibliotheek als school hebben veel zin om deze vruchtbare samenwerking te starten. Zij verheugen zich op de positieve effecten die het inmiddels bekende resultaat zijn van de ‘de Bibliotheek op school’-formule.