Voorleesplezier tijdens de Nationale Voorleesdagen

Gepubliceerd op: 25 januari 2018 15:07

Gisteren zijn de Nationale Voorleesdagen van start gegaan, óók in de bibliotheek. Er werd voorgelezen uit onder andere 'Ssst! De tijger slaapt', zowel in Krimpen als in Capelle aan den IJssel. Het was een gezellige drukte!

Leespret

Alleen al in Capelle aan den IJssel genoten ruim vijftig kinderen van het verhaal dat directeur van de bibliotheek Conny Reijngoudt gisteren voorlas in de bibliotheek. Het was de start van de Nationale voorleesdagen, in het leven geroepen om voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen te stimuleren. Maar voorlezen is áltijd belangrijk. Lees je jouw kinderen dagelijks een kwartiertje per dag voor, dan leren ze 1.000 extra nieuwe woorden per jaar. Duizend!

Niet alleen in de prachtig verbouwde vestiging aan het Stadsplein werd er voorgelezen, ook in Haal- en brnegpunt Schollevaar aan het Louvre 1 werd er voorgelezen én in de bibliotheek in Krimpen aan den IJssel. Want voorlezen, dat is een feest. Het hele jaar door!