Themater | De digitale burger, Isala Theater

Gepubliceerd op: 20 februari 2018 13:34

Woensdag 21 februari kunt u in het Isala Theater weer meepraten tijdens de thema-avond, dit keer: de digitale burger.

Digitaal burgerschap

Een vergunning aanvragen, een paspoort bestellen, een klacht indienen... praten met de overheid kan bijna alleen nog digitaal. Dat heeft grote voordelen, maar niet voor iedereen.

Wat doet die overheid om het voor ons én voor zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken? Wat kunnen we doen om eraan te wennen dat je alleen nog burger kunt zijn als je met computers, websites en apps overweg kunt?

Bibliotheek maakt zich sterk voor digitaal meedoen

Daarover gaat het deze avond, met als inleiders:

• Steven Luitjens - directeur informatiesamenleving en overheid bij het ministerie van Binnenlandse Zakenen
  • Ellen Koster - accountmanager Digitale Agenda VNG Realisatie
  • Na de pauze hebben we het over onze eigen ervaringen met onder anderen: Conny Reijngoudt - directeur Bibliotheek aan den IJssel
  • en Jean-Paul Meuldijk - wethouder Capelle aan den IJssel
  • De cabaret-act is dit keer een kritische blik op digitale overheidscommunicatie door Cameretten-winnaar en Volkskrant-columnist Jasper van Kuijk
  • De avond wordt gepresenteerd door Frénk van der Linden

We beginnen om 19:30 uur, de deuren van het Isala Theater gaan open om 19:00 uur.

Toegang is gratis, meld u aan met onderstaande knop: