Sara Vermeer uit Havo 5 wint Comeniuslezing

Gepubliceerd op: 19 april 2018 11:32

Dinsdag vond de eerste Comeniuslezing plaats in de bibliotheek aan het Stadsplein. Deze lezing werd georganiseerd door de bibliotheek in samenwerking met het Comeniuscollege. Er werden vijf pitches gehouden over uiteenlopende onderwerpen. De vijf leerlingen van het Comeniuscollege waren geselecteerd, omdat ze tijdens het presenteren van hun profielwerkstuk, eerder dit jaar, uitblonken.

Selectie van vijf uitblinkers

De uitblinkers kregen een presentatietraining aangeboden die werd verzorgd door het Jeugdtheaterhuis Capelle. De leerlingen leerden met behulp van theatertechnieken om hun presentatie om te zetten in een korte pitch. Met een uitstekend resultaat, want er waren hele boeiende pitches te horen, die werden beoordeeld door een vakkundige jury.

De winnende lezing

De pitch over de rol van kinderen in de boeken van Auke Hulst werd door de jury unaniem als beste verkozen. Sara Vermeer uit Havo 5 werd daarom de winnares van de eerste Comeniuslezing. Wethouder Dick van Sluis overhandigde haar een wisseltrofee en een waardebon die beschikbaar werden gesteld door de bibliotheek en het Comeniuscollege.