Leren voor je examen? In de bibliotheek natuurlijk!

Gepubliceerd op: 12 april 2018 15:09

De examens staan zo langzamerhand weer voor de deur. Voor wie niet thuis kan of wil leren, is er een hartstikke goed alternatief: de bibliotheek! Of je nu alleen of samen wilt studeren, Bibliotheek Capelle Centrum heeft mooie tafels om aan te werken, studieplekken en relaxte zithoeken waar jij het je, samen met je boeken, lekker gemakkelijk kunt maken.

Fijne leerplekken

De geheel vernieuwde centrumvestiging in Capelle aan den IJssel is sfeervol en nodigt uit tot lezen, lenen, samenkomen, digitaal meedoen en leren. En dat leren is, met de examens in het vooruitzicht, nu eenmaal iets wat moet gebeuren. Aan de grote en kleinere tafels die je in de bibliotheek aantreft, op zowel begane grond als eerste etage, vind je zeker een plek waar jij je kunt storten op je leerwerk.

Studiecabines met een verhaal

Ook de studiecabines heb je misschien al eens gezien op de eerste etage, een replica van het Dief- en Duifhuisje dat je in Capelle aan den IJssel vindt aan Nieuwe Laan 11. Het pandje van vier bij vijf meter dateert uit de 17e eeuw en is het enige bijgebouw van het Slot van Capelle (1612-1798) dat gespaard is gebleven. Het Dief- en Duifhuisje diende twee zogenaamde ‘heerlijke rechten’ behorend bij het ‘Huis van Capelle’: het houden van duiven (boven) en het (vast)houden van dieven en ander gespuis (beneden). In de bibliotheek kun je hier je leerwerk verrichten, lekker op jezelf zodat je – als je wilt – geen last hebt van mensen en invloeden om je heen terwijl je blokt voor je examens.

Leren, daar ontkom je niet aan. Maar prettig leren, dát kun je zelf regelen. Dus kan of wil je niet thuis leren en zoek je een fijne plek om je voor te bereiden op je examens… in de bibliotheek ben je van harte welkom.