Shakespeare op Ibiza, in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 12 april 2018 14:45

Midzomerdagdroom heet de nieuwe productie die Stichting Turf op de planken brengt in Theater Swanla, met op 25 mei 2018 een unieke proefvoorstelling in Bibliotheek Capelle Centrum! Het stuk is een eigentijdse bewerking van de klassieker A Midsummer Night’s Dream van William Shakespeare. Deze romantische komedie verscheen in 1600 en is bijna het enige stuk dat Shakespeare niet baseerde op een ouder toneelstuk of verhaal.

Na het succes van afgelopen jaar, waarin Scrooge in een nieuw jasje was gestoken, bewerkt artistiek leider Esther Erdtsieck-Blaaser ook deze klassieker tot een nieuwe versie: Midzomerdagdroom speelt zich af op Ibiza. Er is een bruiloft aanstaande van één van de populairste DJ’s en vloggers ter wereld. De bruid en bruidegom worden verliefd op de ‘verkeerde’ omdat een mysterieuze liefdescocktail in verkeerde handen terechtkomt. Ondertussen zoeken toeristen naar rust en bezinning en lopen er mysterieuze types rond die zeggen van Es Vedra te komen: het heilige eiland tegenover Ibiza.

Deze vrolijke zomerse voorstelling wordt doorspekt met bekende zomerliedjes en wordt gebracht voor en door jong en oud. De voorstellingen zullen op 8, 9 en 10 juni gespeeld worden in Theater Swanla in Zevenhuizen, de kaartverkoop is gestart. Kaarten voor kinderen t/m 12 jaar € 12,50 en volwassenen € 15,- in de voorverkoop tot 1 mei daarna zijn de kaarten €16,- reserveren.

Op vrijdag 25 mei om 20:15 uur vindt er een unieke proefvoorstelling plaats, zónder decor of techniek. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar en dit smakelijke, intieme voorproefje is uitsluitend te beleven bij Bibliotheek aan den IJssel. Reserveer je kaartjes voor de voorstelling op 25 mei nu, afhalen doe je op de avond zelf, in de bibliotheek.

Kaartjes reserveren op bibliotheekaandenijssel.nl