Opening Bibliotheek Duikerlaan

Gepubliceerd op: 8 mei 2017 14:11

Vandaag is Bibliotheek Duikerlaan geopend, onze tijdelijke vestiging slechts 500 meter bij het vertrouwde pand aan het Stadsplein vandaan.

Bibliotheek Capelle Centrum wordt vernieuwd. Om dat te kunnen realiseren verhuist zij tijdelijk naar het oude postkantoor aan de Duikerlaan. Vanaf vandaag ben je daar van harte welkom voor het lenen en terugbrengen van materialen.

Frisse wind

Er gaat een frisse wind door de bibliotheek aan het Stadsplein en dat maakt dat het pand tijdelijk verlaten moet worden. ‘Tijdelijk’, inderdaad, want in het najaar komt de bibliotheek helemaal vernieuwd terug.

Bibliotheekdirecteur Conny Reijngoudt is blij met het besluit: ‘Wij zijn ontzettend verheugd mee te mogen delen dat de Bibliotheek aan het Stadsplein gerestyled gaat worden en beter zal passen bij de rol van de Bibliotheek anno nu. In onze toekomstplannen, is restylen van onze bibliotheekvestiging een middel om als bibliotheek uit te groeien tot dé plek waar je je kunt ontwikkelen. Alleen of samen. Een plek waar je je krantje leest, studeert, een cursus volgt of samenkomt met je taalcoach. Waar stilteplekken zijn in een roerige samenleving.’

Veelgestelde vragen vind je hier