Opening 21e dBos-locatie

Gepubliceerd op: 31 maart 2017 10:58

Op 30 maart heeft de Capelse Schoolvereniging een bibliotheek gekregen, hiermee is de 21e (!) dBos-locatie een feit! Met de Bibliotheek op school werken bibliotheken, scholen en gemeenten samen aan taalontwikkeling, leesbevordering en mediawijsheid van kinderen en jongeren. Het doel is een aantoonbare kwaliteitsverbetering van het onderwijs en het stimuleren van lezen, op school en thuis.

De bibliotheek op school

De Bibliotheek op school is een landelijk ontwikkelde en ondersteunde educatieve aanpak voor het basisonderwijs. De Bibliotheek op school richt zich op leesbevordering, taalontwikkeling en mediawijsheid. De basisschool en de bibliotheek gaan daar de komende jaren samen aan werken.

De focus? Die ligt op het stimuleren van vrij lezen, omdat dit een bewezen positief effect heeft op woordenschat, spelling, grammatica, begrijpend lezen en schrijven. Door een kwartier vrij lezen per dag leert een kind duizend nieuwe woorden per jaar!

Maak kennis met het Bibliotheek aan den IJssel dbos-team dat ook zeer actief is op Facebook (tip!).