De Verboden Vruchten van de Bibliotheek

Gepubliceerd op: 28 maart 2017 09:29

Van 25 maart t/m 2 april is het Boekenweek in de Bibliotheek aan den IJssel. Onder het motto ‘Verboden Vruchten’ draait het in deze periode om de genotzuchtige mens. De Bibliotheek organiseert allerlei activiteiten. En natuurlijk leen en lees je bij ons de mooiste boeken over het thema. Iedereen is van harte welkom, of je nu lid bent of niet!

In één adem uitlezen: de drank- en drugsverslaafden in Meriswin (Hafid Bouazza), Hallo Muur (Erik Jan Harmens), Angst en walging in Las Vegas (Hunter S. Thomson) en Naamloos (Pepijn Lanen), de gokkers in Alles of niets (Khalid Boudou), de seksjunks in De 120 dagen van Sodom (Marquis de Sade), Mieke Maaike’s obscene jeugd (Louis Paul Boon) en Lolita (Nabokov), de troosteters in Chocolat (Joanne Harris), de vreetzakken in de Romeinse klassieker Satyricon (passage Het feestmaal bij Trimalchio) en de kannabalist in De maagd Marino (Yves Petry). En natuurlijk de overspeligen zoals beschreven in De buitenvrouw (Joost Zwagerman), Godin, held (Gustaaf Peek), Komt een vrouw bij de dokter(Kluun) en Mélodie d’Amour (Margriet de Moor).

Natuurlijk zien we je ook buiten de Boekenweek graag in de bibliotheek. Er zijn zoveel prachtige boeken. Daarnaast zijn er regelmatig activiteiten zoals het Taalcafé en Digisterker.