Groep 6- en 7-leerlingen ontwerpen voorleesstoel voor de bibliotheek

Gepubliceerd op: 17 maart 2017 16:29

Er moet een voorleesstoel in de bibliotheek in Krimpen komen, maar hoe ziet zo’n stoel er eigenlijk uit? Hoe zou-ie eruit kúnnen zien? Bibliotheek aan den IJssel en Werkplekaanpassingen vroegen het leerlingen uit groep 6 en 7. Hun antwoord komt binnenkort in de vorm van een klassikaal ontwerp dat, indien op 7 juni 2017 door de jury tot winnaar verkozen, gerealiseerd zal worden. Een ideale voorleesstoel, voor en door Krimpenaren. Op 4 oktober, bij aanvang van de Kinderboekenweek, zal de stoel klaar zijn.

Winnend ontwerp bij start Boekenweek onthuld

Groepen 6 en 7 zullen zich de komende tijd uitleven om de ideale voorleesstoel te ontwerpen. Het ontwerp mag een tekening of schilderij, een collage of een maquette zijn. De inzending wordt voor 18 mei a.s. bij de bibliotheek gebracht, waar deze tot 7 juni, de dag van het juryberaad, te bewonderen zal zijn. Een deskundige jury, bestaande uit o.a. burgemeester Martijn Vroom en de twee initiatiefnemers, zal de ideale, gekste, meest prachtige of originele voorleesstoel uitkiezen en die stoel, die wordt écht gemaakt. Ook is er een mooie prijs te winnen, maar wat dat is… dat is nog geheim.

Op 4 oktober, bij de start van de Kinderboekenweek, is de stoel klaar. Gemaakt! Levensecht! Welke stoel van welke klas als winnaar uit de bus komt? Volg de Voorleesstoel op Facebook en kom in mei of juni langs in de bibliotheek om de ontwerpen met eigen ogen te bewonderen!