Tweede editie Capels dictee

Gepubliceerd op: 19 december 2016 11:58

Op dinsdagavond 13 december vond in de raadzaal van het Capelse gemeentehuis de tweede editie van het Groot Capels Dictee plaats.

Het door de deelnemers met de hand te noteren dictee was dit keer geschreven door de Capelse stadsdichter Miranda de Haan en werd voorgelezen door Conny Reijngoudt, directeur van de bibliotheek. Het dictee bevatte een groot aantal lastige zinnen en moeilijke Nederlandse woorden en moest op de juiste wijze worden geschreven.

Jury-voorzitter Wim van den Bremen reikte aan het eind van de avond de eerste prijs uit aan Capellenaar Guus de Lange met slechts 12 schrijffouten in het lastige dictee. De tweede en derde prijs waren voor twee deelnemers, met ieder slechts 14 fouten. Het aantal fouten in de handgeschreven dictees van de circa 40 deelnemers bevatte gemiddeld 30 schrijf- of taalfouten.

Een leuke en lastige uitdaging die de zeer gemotiveerde deelnemers een leerzame culturele avond opleverde. Waard om volgend jaar weer te organiseren!

Het Capels dictee: 'Capels Dichtee' is hier te lezen