Zelf belastingaangifte doen: het kan in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 1 maart 2017 15:43

Het is weer zover: vóór 1 april moet je aangifte doen voor de inkomstenbelasting. Dat gaat via de online omgeving van de Belastingdienst. Wil je zelf aangifte doen, maar heb je thuis geen computer of internet? Kom dan naar de bibliotheek. Hier kun je veilig je aangifte inkomstenbelasting regelen of bijvoorbeeld toeslagen aanvragen.

De aangifte inkomstenbelasting, het moet nu eenmaal gebeuren. Misschien kun je dat prima zelf regelen, maar beschik je niet over een (veilige) computer of internetverbinding. Kom dan naar de bibliotheek, want daar kun je gebruikmaken van veilige computers en internetverbinding om je aangifte te doen.

Privacy gewaarborgd

Of je nu lid bent of niet, maakt niet uit. Aan de balie haal je een gebruikerspas af waarmee je een uur lang gratis op internet kunt om jouw belastingzaken te regelen. Zo waarborgen we jouw privacy. Dat geldt trouwens ook voor het uitprinten van bijvoorbeeld je aangifte inkomstenbelasting; jouw printjes komen alléén uit de printer als jij je hebt geintificeerd. Want jouw belastingzaken, dat zijn jóuw zaken.

Let op: printen is níet gratis. Geef je opdracht tot printen dan zie je op voorhand wat de daaraan verbonden kosten zijn. Je kunt dit bedrag opwaarderen op de pas en jouw zaken netjes voltooien.

Hulp bij het invullen van de aangifte?

Onze servicemedewerkers helpen je graag bij de betaalautomaat of printer, maar mogen jou in verband met de privay níet helpen met het invullen van je belastingaangifte. Wens je toch wat hulp bij het daadwerkelijke invullen van je aangifte dan kun je terecht bij verschillende grote belangenorganisaties zoals:

• Wijkwinkels in Capelle aan den IJssel
  • Stichting Hulpdienst Capelle aan den IJssel
  • (SHC)KBO-PCOB Capelle ad IJssel
  • Contour de Twern Krimpen aan den IJssel
  • Ouderenbonden - ANBO, PCOB en Unie KBO
  • Vakbonden CNV, De Unie en FNV
  • Belastingtelefoon 0800 - 0543 (gratis)

De Belastingtelefoon is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 - 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 - 17.00 uur.