Sluiting Bibliotheek Schollevaar

Gepubliceerd op: 30 januari 2017 15:14

Begin april start de verbouwing van het bibliotheekpand aan het Stadsplein. Het gebouw moet dan leeg zijn. Niet alleen de collectie moet eruit, ook de kantoren. Deze komen na de verbouwing niet terug en zullen vanaf dat moment – evenals het magazijn – gesitueerd zijn aan het Stationsplein in Capelle-Schollevaar. De daar gevestigde Kinderbibliotheek sluit daarom per 24 februari a.s. haar deuren.

Een verbouwing heeft voeten in aarde, dat is een feit. Zeker als het de verbouwing betreft van een instelling die in zo’n grote mate deel uitmaakt van de gemeente en het dagelijks leven binnen die gemeente. Omdat wij de bibliotheek zien als van en voor jou, houden wij je graag op de hoogte én… zo snel als wij over de noodzakelijke informatie beschikken. Want we begrijpen dat je vragen hebt.

Waar gaan de boeken naartoe?

De collecties van Bibliotheek Schollevaar en Capelle Centrum verhuizen naar een tijdelijke locatie. We zijn op dit moment volop in gesprek met partijen om zo samen een goede locatie te vinden, het liefst zo centraal mogelijk gelegen.

Waar kan ik als klant van bibliotheek Schollevaar naartoe?

Klanten van Bibliotheek Schollevaar kunnen per 8 maart a.s. terecht bij Het Baken, de school gevestigd aan het Maria Danneelserf 18 in Capelle-Schollevaar. Let op: er komt hier géén collectie. De locatie krijgt puur een haal- en brengfunctie. Hier kun je dus gereserveerde materialen, boeken en dvd’s ophalen en terugbrengen op woensdagmiddag van 12:00- 15:00 uur.

Lees hier de blog van directeur van de Bibliotheek Conny Reijngoudt, over de verbouwing en de voeten die dit in aarde heeft.

Waar kan ik als klant van bibliotheek Schollevaar naartoe?Klanten van bibliotheek Schollevaar kunnen per 8 maart a.s. terecht bij Het Baken, de school gevestigd aan het Maria Danneelserf 18 in Capelle-Schollevaar. Let op: er komt hier géén collectie. De locatie krijgt puur een haal- en brengfunctie. Hier kun je dus gereserveerde materialen, boeken en dvd’s ophalen en terugbrengen. Op welke dagen je hier terecht kunt, daarover hopen we je zo spoedig mogelijk te kunnen inlichten.