Resultaat 211 - 220 (van 318)

• Openingstijden 2018 Bekijk details

14 november 2017

Maandag 8 januari opent de vernieuwde centrumvestiging aan het Stadsplein. De openingstijden blijven gelijk. Uitzondering is de zaterdag, dan zullen wij langer open zijn: van 10:00 uur tot 15:00 uur.

• 16 december 2017 laatste openingsdag Bibliotheek Duikerlaan Bekijk details

7 november 2017

Op 16 december is de bibliotheek aan de Duikerlaan voor het laatst open. Bibliotheek aan den IJssel verhuist terug naar het dan verbouwde pand aan het Stadsplein, waarvan op maandag 8 januari de deuren openen. Vanwege de sluitingsperiode is de leentermijn verlengd. Dat wordt dus lekker lezen tijdens de kerstperiode!

• Capelle zoekt stadsperformer Bekijk details

7 november 2017

De gemeente Capelle aan den IJssel zoekt een stadsperformer en roept Capellenaren op zich aan te melden. De stadsperformer volgt per 1 januari 2018 vertrekkend stadsdichter Miranda de Haan op, die de afgelopen twee jaar Capelse poëzie verzorgde bij verschillende Capelse evenementen. Een vakkundige jury buigt zich over de kandidaten en maakt in het nieuwe jaar de stadsperformer bekend.

• BoekStart in de kinderopvang een feit! Bekijk details

26 oktober 2017

Vanmorgen rond de klok van 11:00 uur vond op kinderopvanglocatie Groenendaal in Krimpen aan den IJssel de feestelijke opening plaats van maar liefst 4 locaties BoekStart in de kinderopvang. Wethouder Jaap Blankenberg was van de partij, en dramacoach Esther Erdtsieck-Blaaser taaldanste met de kinderen. Een duurzame samenwerking is gestart!

• Nederland Leest... over robotica Bekijk details

24 oktober 2017

November staat in het teken van Nederland Leest en het thema dit jaar is ‘robotica’. Eeuwen geleden werd de komst van de robot al voorspeld. Vandaag de dag kan hun bestaan als normaal worden beschouwd, en worden robots ingezet voor vele doeleinden. Zo bestaan ze in fabrieken al lang en wordt menig krantenartikel door bots geschreven. Spoel een paar jaar vooruit en er zijn zelfrijdende auto’s, bezorgdrones en machines met kunstmatige intelligentie. Hoe zal de toekomst eruitzien?

• Tarieven 2018 Bekijk details

19 oktober 2017

Bij aanvang van een nieuw jaar verandert er genoeg, daarom blijven onze tarieven gewoon gelijk. Wel worden er twee wijzigingen doorgevoerd die boeken lenen bij de bibliotheek alleen maar leuker maken.

• Kinderboekenweek 2017 Bekijk details

3 oktober 2017

Het is zover: Kinderboekenweek 2017. Het thema is 'Gruwelijk Eng!' en dat zul je merken. Ook bij Bibliotheek aan den IJssel kun je volop griezelen deze week. En besteed je minstens 10 euro aan kinderboeken in de boekhandel, dan krijg je het griezelig goede Kinderboekenweek-cadeau 'Kattensoep' van Janneke Schotveld erbij.

• Nationale Voorleeslunch Krimpen Bekijk details

26 september 2017

Op vrijdag 6 oktober 2017, Nationale Ouderendag, vindt voor de vijfde keer de Nationale Voorleeslunch plaats. Wij doen graag mee aan dit nationale evenement door ook in Krimpen aan den IJssel een Voorleeslunch te organiseren. De Voorleeslunch start om 12:00 uur en zal plaatsvinden in het Streekmuseum Krimpenerwaard en burgemeester Vroom is bereid gevonden het verhaal te gaan voorlezen!

• Veel interesse in de nieuwe bibliotheek Bekijk details

26 september 2017

Afgelopen zaterdag, 23 september, vond CentrumExpeditie Capelle plaats: een initiatief van de gemeente om de ontwikkelingen op en rond het Stadsplein te vieren en met jou te delen. Wij waren er ook, om je te informeren over de vernieuwde centrumvestiging die later dit jaar de deuren opent én geïnteresseerden mochten alvast een kijkje nemen in het pand. De opkomst was groot!

• Bibliotheek op school op het IJsselcollege Bekijk details

20 september 2017

Na een periode van intensieve samenwerking tussen Bibliotheek aan den IJssel en een werkgroep op het IJsselcollege, is de bibliotheek op het IJsselcollege feestelijk geopend. Hiermee zijn alle leerlingen van de school lid geworden van de bibliotheek en is er op school een aantrekkelijke collectie voor de onderbouwleerlingen te vinden.

Paginanavigatie