Actueel

Resultaat 201 - 210 (van 318)

• Je kinderen lid maken van de bibliotheek? Vanaf nu gratis! Bekijk details

9 januari 2018

Per 2018 kunnen kinderen geheel gratis lid worden van de bibliotheek. Voorheen betaalde je voor kinderen geen abonnementskosten, maar wél inschrijfkosten. Daar hebben we mee afgerekend. Kijk, zo wordt lid worden van de bibliotheek natuurlijk wel heel aantrekkelijk!

• Gratis e-cursus van de maand: slaap Bekijk details

9 januari 2018

Wist je dat je als bibliotheeklid gratis online cursussen kunt volgen? Logisch, vinden wij, want als bibliotheek maken wij ons hard voor een leven lang lezen, een leven lang leren en digitaal meedoen. Elke maand staat er een ander thema centraal. In januari is dat 'slaap'.

• Nationale Voorleesdagen in de bibliotheek Bekijk details

9 januari 2018

Woensdag 24 januari gaan de Nationale Voorleesdagen van start! Die openen feestelijk met Het Nationale Voorleesontbijt, waar basisscholen, bibliotheken peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in grote getale aan meedoen. Het Prentenboek van het jaar 'Ssst! De tijger slaapt' van Britta Teckentrup staat centraal. Ook in de bibliotheek vieren we de Nationale Voorleesdagen. Kom je ze meevieren?

• Stadspleinpand compleet vernieuwd weer open Bekijk details

2 januari 2018

Gisteren, maandag 8 januari 2018, is de verbouwde centrumvestiging van Bibliotheek aan den IJssel opengegaan. Het pand aan het Stadsplein in Capelle aan den IJssel wordt gedeeld met een horecapartij, Rabobank, Anytime Fitness, de Kunstuitleen en de stichting Taalcoaching Capelle. Dat er ruimte is ingeleverd is bijzonder genoeg niet te merken; de nieuwe vormgeving maakt dat het pand ruimer en sfeervoller oogt dan ooit. Capellenaren zullen hun ogen uit kijken. En zich er thuisvoelen!

• Nieuwe blog directeur Conny Reijngoudt Bekijk details

19 december 2017

Een verse blog van 'onze Conny', directeur van Bibliotheek aan den IJssel Conny Reijngoudt, over eenzaamheid tijdens de feestdagen, druk-drukker-drukst, de opening van onze gloednieuwe centrumvestiging en teamspirit! En... met een speciaal bedankje voor u, die zo geduldig is geweest in de afgelopen verbouwingstijd.

• De grote terugverhuizing Bekijk details

18 december 2017

Miranda de Haan, Stadsdichter van Capelle aan den IJssel heeft ter gelegenheid van de verbouwing van Bibliotheek Capelle Centrum een Capels vertelsel gemaakt.

• Opening Kinderlab Schollevaar Bekijk details

12 december 2017

Woensdag 10 januari 2018 om 13:00 uur opent het Kinderlab: een inspirerende plek voor kinderen van 0 tot 12 jaar en hun ouders. Zij kunnen er terecht voor hulp en ondersteuning op het gebied van huiswerk, taal, administratie en opvoeding. Ook zijn er activiteiten voor kinderen gericht op talentontwikkeling en ontmoeting. Bibliotheek aan den IJssel krijgt er een haal- en brengpunt waar jong en oud materialen kan ophalen en retourneren. Een leesconsulent van de bibliotheek is aanwezig om hierbij te...

• Haal- en Brengpunt Het Baken verhuist Bekijk details

28 november 2017

Het haal- en brengpunt in Het Baken in Schollevaar verhuist eind december naar het Kinderlab. Daar opent 'Haal- en brengpunt Schollevaar' op 10 januari 2018 de deuren.

• Ben jij onze nieuwe gastvrouw / -heer? Bekijk details

27 november 2017

Heb je wel eens gedacht aan vrijwilligerswerk bij de bibliotheek? Wij hebben jou nodig! Werk je graag met mensen en media en ben je op zoek naar boeiend en afwisselend vrijwilligerswerk? Bij ons kun je de rol van gastheer/gastvrouw vervullen. Een prachtige mogelijkheid om samen met collega’s de bibliotheek te maken tot een gezellige ontmoetingsplaats.

• Kinderen zijn na-apers! Ook als het aankomt op lezen. Bekijk details

23 november 2017

Als ouder of verzorger ben je het belangrijkste voorbeeld voor jouw kind(eren). Kinderen doen je na, dat is een feit! Dus lees zelf en lees samen. Lees voor! Want een kind van lezende ouders heeft 5 keer zo veel kans om zelf een goede lezer te worden. Elke dag lezen: net zo vanzelfsprekend als tandenpoetsen.

Paginanavigatie