Actueel

Resultaat 301 - 310 (van 318)

• Gerda Havertong opent het Taalpunt in de Bibliotheek Bekijk details

26 januari 2016

Actrice en zangeres Gerda Havertong hoorde als jong meisje dat haar oma niet kon lezen en schrijven. "Daar schrok ik van! Mijn oma was juist degene die mij prachtige verhalen vertelde en mij liedjes leerde". De oma van Gerda Havertong heeft nooit de kans gekregen om naar school te gaan. Laaggeletterdheid begint vaak al op jonge leeftijd tijd. Het is meestal pas later dat we er achter komen dat iemand niet goed kan lezen of schrijven.

• Feestelijke opening Kinderbibliotheek Bekijk details

19 januari 2016

Op woensdag 3 februari is Kinderbibliotheek ’s-Gravenland feestelijk geopend.

• Vacature medewerker programmering Bekijk details

17 januari 2016

De Stichting Bibliotheek aan den IJssel voert het bibliotheekwerk uit in Capelle en Krimpen aan den IJssel. Een Bibliotheek in ontwikkeling met twee centrale vestigingen, twee servicepunten, een Bibliotheek op maat in een verzorgingshuis en inmiddels op tien basisscholen een Bibliotheek op school.

• Lezen kan overal. Lenen nu ook! Bekijk details

7 januari 2016

Gastlenen bij Bibliotheken in heel Nederland

• Nieuw: e-books abonnement Bekijk details

5 januari 2016

Wil je geen papieren boeken lenen, maar uitsluitend e-books. Dat kan met het e-books abonnement. Met het abonnement heb je direct toegang tot duizenden e-books. Het abonnement kost € 42,00 per jaar.

• 2016 is het Jaar van het Boek! Bekijk details

5 januari 2016

Natuurlijk: iedere dag, elk jaar, verdient het boek aandacht. En het is precies het punt dat in 2016 wordt gemaakt. Boeken verrijken ons leven.

• Aangepaste openingstijden Bekijk details

27 november 2015

Tijdens de feestdagen zijn de openingstijden van de Bibliotheek aangepast.

• Muziek in de Bibliotheek Bekijk details

27 november 2015

Passie voor de piano? Jouw talent delen met anderen?

• Nieuwe directeur Bibliotheek aan den IJssel aangesteld Bekijk details

18 november 2015

Transformatie op komst: van uitleenpunt tot ‘People’s Palace’ Waarnemend-directeur van Bibliotheek aan den IJssel, Conny Reijngoudt, volgt voormalig directeur Irmgard Reijntjes op. Haar eigentijdse, open en verbindende kwaliteiten zal zij, samen met haar jarenlange ervaring in het management van de Bibliotheek, inzetten voor een Bibliotheek met een duidelijke focus.

• Vaders opgelet Bekijk details

18 november 2015

Van 16 t/m 22 november is het Vaderweek. Leen een boek en lees vanavond 15 minuten voor. Leesplezier voor vader én kind! Voorlezende vaders stimuleren het leesgedrag van kinderen enorm.

Paginanavigatie