Resultaat 251 - 260 (van 317)

• Opening 21e dBos-locatie Bekijk details

31 maart 2017

Op 30 maart heeft de Capelse Schoolvereniging een bibliotheek gekregen, hiermee is de 21e (!) dBos-locatie een feit! Met de Bibliotheek op school werken bibliotheken, scholen en gemeenten samen aan taalontwikkeling, leesbevordering en mediawijsheid van kinderen en jongeren. Het doel is een aantoonbare kwaliteitsverbetering van het onderwijs en het stimuleren van lezen, op school en thuis.

• De Verboden Vruchten van de Bibliotheek Bekijk details

28 maart 2017

Van 25 maart t/m 2 april is het Boekenweek in de Bibliotheek aan den IJssel. Onder het motto ‘Verboden Vruchten’ draait het in deze periode om de genotzuchtige mens. De Bibliotheek organiseert allerlei activiteiten. En natuurlijk leen en lees je bij ons de mooiste boeken over het thema. Iedereen is van harte welkom, of je nu lid bent of niet!

• Groep 6- en 7-leerlingen ontwerpen voorleesstoel voor de bibliotheek Bekijk details

17 maart 2017

Er moet een voorleesstoel in de bibliotheek in Krimpen komen, maar hoe ziet zo’n stoel er eigenlijk uit? Hoe zou-ie eruit kúnnen zien? Bibliotheek aan den IJssel en Werkplekaanpassingen vroegen het leerlingen uit groep 6 en 7. Hun antwoord komt binnenkort in de vorm van een klassikaal ontwerp dat, indien op 7 juni 2017 door de jury tot winnaar verkozen, gerealiseerd zal worden. Een ideale voorleesstoel, voor en door Krimpenaren. Op 4 oktober, bij aanvang van de Kinderboekenweek, zal de stoel klaar...

• Zelf belastingaangifte doen: het kan in de bibliotheek Bekijk details

1 maart 2017

Het is weer zover: vóór 1 april moet je aangifte doen voor de inkomstenbelasting. Dat gaat via de online omgeving van de Belastingdienst. Wil je zelf aangifte doen, maar heb je thuis geen computer of internet? Kom dan naar de bibliotheek. Hier kun je veilig je aangifte inkomstenbelasting regelen of bijvoorbeeld toeslagen aanvragen.

• Afscheid Ria Hulhoven en Ria Reijntjes van kinderbibliotheek Schollevaar Bekijk details

28 februari 2017

Afgelopen vrijdag 24 februari namen collega's en bezoekers afscheid van vertrouwde gezichten Ria Hulhoven (65) en Ria Reijntjes (66), ook wel "de Ria's" genoemd. De dames werkten bijna twintig jaar voor de bibliotheek en gaan nu genieten van hun welverdiend pensioen.

• Nieuw haal- en brengpunt in Schollevaar Bekijk details

28 februari 2017

De hoofdlocatie van de bibliotheek, gevestigd aan het Stadsplein, verandert van eigenaar en wordt verbouwd om gerestyled weer ten tonele te verschijnen en nog meer te kunnen bieden. De verhuizing van de kinderbibliotheek in Schollevaar maakt daar onderdeel van uit, maar per 8 maart kun je in Schollevaar al terecht op de nieuwe haal- en brenglocatie.

• De ebookservice van ons allemaal – natuurlijk bij de bibliotheek! Bekijk details

27 februari 2017

Bol.com en Kobo bundelen de krachten en bieden sinds kort het Kobo Plus ebook-abonnement aan, waarmee je voor € 10,00 per maand toegang tot een collectie ebooks hebt. Maar als bieblid heb je gewoon toegang tot ontelbare ebooks. En voor € 3,50 per maand heb je een ebook-abonnement.

• Cashless betalen in de bibliotheek Bekijk details

16 februari 2017

Er zijn op 9 februari jl. nieuwe publiekscomputers én een multifunctional betaalautomaat geïnstalleerd in Bibliotheek Capelle Centrum, waar nu niet meer met contant geld betaald kan worden. Zowel Bibliotheek Krimpen als Capelle is vanaf nu dus cashless; je hebt altijd een pinpas nodig om bij ons te kunnen betalen.

• Sluiting Bibliotheek Schollevaar Bekijk details

30 januari 2017

Begin april start de verbouwing van het bibliotheekpand aan het Stadsplein. Het gebouw moet dan leeg zijn. Niet alleen de collectie moet eruit, ook de kantoren. Deze komen na de verbouwing niet terug en zullen vanaf dat moment – evenals het magazijn – gesitueerd zijn aan het Stationsplein in Capelle-Schollevaar. De daar gevestigde Kinderbibliotheek sluit daarom per 24 februari a.s. haar deuren.

• Kunstuitleen wordt 'Huiskamer' Bekijk details

25 januari 2017

De bibliotheek wordt vernieuwd en dat betekent een grondige verbouwing. Hierdoor is de Kunstuitleen niet in het pand aanwezig en op die plek bevindt zich in de tussentijd ‘de huiskamer’, waar Capellenaren elke woensdag en donderdag in gesprek kunnen gaan met medewerkers van de gemeente Capelle.

Paginanavigatie