Resultaat 241 - 250 (van 318)

• Gratis online cursus loopbaanontwikkeling Bekijk details

11 mei 2017

Wist je dat bibliotheekleden elke maand een cursus cadeau krijgen? Deze maand is dat de digitale cursus: loopbaanontwikkeling. Leer welke stappen je kunt nemen om je loopbaan zelf vorm te geven. Zo vind je werk dat bij je past, waar je blij van wordt en energie van krijgt.

• Bibliotheek Duikerlaan in het AD Bekijk details

11 mei 2017

Journalist Peter Schilthuizen kwam sfeer proeven in onze nieuwe, tijdelijke vestiging op de Duikerlaan. En ja, het is – gelukkig! – waar: wij voelen ons hier best thuis! Een interview met directeur Conny Reingoudt.

• Opening Bibliotheek Duikerlaan Bekijk details

8 mei 2017

Vandaag is Bibliotheek Duikerlaan geopend, onze tijdelijke vestiging slechts 500 meter bij het vertrouwde pand aan het Stadsplein vandaan.

• Spreekuur ombudsman vanaf 4 mei in Capsloc Bekijk details

21 april 2017

Het tweewekelijkse inloopspreekuur van de gemeentelijke (kinder)ombudsman van Capelle aan den IJssel wordt met ingang van donderdag 4 mei 2017 gehouden in het gebouw van cultuurpodium Capsloc aan de Pelikaanweg 3.

• Krimpen krijgt ook taalcafé Bekijk details

18 april 2017

In navolging van het goedbezochte taalcafé in Capelle Centrum start per 8 mei a.s. een taalcafé in de Tuyter in Krimpen aan den IJssel.

• De voordelen van Mijn Menu Bekijk details

17 april 2017

De bibliotheek maakt het je graag gemakkelijk. Zo kun je alles rondom bijvoorbeeld reserveringen of je financiële transacties eenvoudig online regelen via Mijn Menu. Jouw persoonlijke, beveiligde omgeving.

• Jaarverslag 2016 online Bekijk details

14 april 2017

Benieuwd wat de bibliotheek vorig jaar heeft bereikt en welke doelen zij dit jaar nastreeft? Bekijk het gedigitaliseerde jaarverslag van Bibliotheek aan den IJssel.

• Bibliotheek, IJssel- en Comeniuscollege én gemeente samen sterk voor taal-, lees- en informatievaardigheden jongeren Bekijk details

10 april 2017

Vandaag wordt om 13:00 uur een intentieverklaring ondertekend die zwart-op-wit zet dat Bibliotheek, VO scholen en de gemeente de krachten bundelen om jongeren te ondersteunen in de ontwikkeling van hun taal-, lees- en informatievaardigheden. Bibliotheek aan den IJssel heeft in haar werkgebied inmiddels al op 21 locaties voor primair onderwijs bibliotheken op school. De resultaten zijn veelbelovend. Het IJsselcollege is de eerste VO school waar de bibliotheek mee aan de slag gaat met haar module 'de...

• Nu.nl vergelijkt abonnementsdiensten voor e-books Bekijk details

4 april 2017

Op steeds meer manieren kun je voor een vast bedrag per maand, middels een e-bookabonnement, e-books lezen en we informeerden je onlangs over de eerder dit jaar door Kobo en Bol.com gelanceerde e-bookdienst. Maar ook bruna heeft een soortgelijke dienst en natuurlijk: De Bibliotheek. Nu.nl vergeleek ze en onderzocht aanbod en gebruiksgemak.

• Start inschrijving Zomerleesgroepen Bekijk details

2 april 2017

Ben je in juli en augustus niet op vakantie? Dan is een Zomerleesgroep misschien iets voor jou. Zo’n groep start ook in jouw woonplaats als daar belangstelling voor bestaat. Zomerleesgroepen worden voor een korte periode opgericht en komen in juli en augustus bij elkaar. Het initiatief komt van de landelijke organisatie Senia, die samenwerkt met lokale bibliotheken. Vorige jaren waren de Zomerleesgroepen een groot succes.

Paginanavigatie