Keti Koti in de Bibliotheek

Gepubliceerd op: 29 juni 2023 08:59

Vanaf 1 juli 2023 herdenken en vieren we het 150 jarig jubileum van de afschaffing van slavernij in Nederland. Ook de Bibliotheek besteedt hier aandacht aan.

Op vrijdag 14 juli is Janice Deul te gast in de Bibliotheek Capelle Centrum. Ze geeft een presentatie over haar boek ‘Keti Koti’. Waarom we de afschaffing van de slavernij moeten herdenken en vieren.

Op zaterdag 15 juli zijn er in Bibliotheek Capelle Centrum activiteiten voor jong en oud en er is een dialoogtafel om Keti Koti te herdenken en te vieren. Samen met de Surinaamse community in Capelle waaronder Alida Vreden-Cyrus, Loes Dulder, Ruben Lodam en Jane Schubert is er een mooi programma gemaakt. Natuurlijk zijn er Surinaamse lekkernijen zoals schaafijs, heri heri en Surinaamse cake en amandel en gembersiroop.

Interview

Freelance journalist Peter Schilthuizen heeft collega Cindy Snoeck en Alida Vreden-Cyrus voor het AD geïnterviewd.

Lees het interview uit het AD

Bekijk het programma van de Bibliotheek