Schaken, dammen en backgammon in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 10 juli 2018 09:16

Vanaf heden ben je in de bibliotheek niet alleen welkom voor het lenen, lezen en bekijken van boeken, e-books, kranten, tijdschriften en dvd’s, maar ook voor een stevig potje schaken, dammen of backgammon. Met je bibliotheekpas kun je het spel lenen, voor gebruik in de sfeervolle, vernieuwde bibliotheek. Hoe leuk is dat!

Zou het niet fantastisch zijn...?

Dat er geschaakt kan worden in de bibliotheek komt voort uit het feit dat de schaakclub in Capelle aan den IJssel de bibliotheek benaderde voor een schaaksimultaanspel, en vertelde dat er steeds meer openbare schaaktafels zijn in o.a. parken. ‘Zou het niet fantastisch zijn om ook in de bibliotheek een schaaktafel te hebben?’ was de gedachte die opkwam en rondfladderde.

Openbare schaaktafels

Een gezamenlijke wens die zo de oren bereikte van Pieter van Keulen, die onlangs na jarenlange trouwe dienst aftrad als voorzitter van de Raad van Toezicht. In het kader van zijn afscheid én zijn liefde voor de bibliotheek, deden Pieter en zijn familie het schaak- en backgammonspel cadeau voor in de gloednieuwe centrumvestiging aan het Stadsplein. Zowel de Capelse als de Krimpense schaakvereniging hebben schaakborden gedoneerd.

Ook schaken in de bibliotheek?

Als je wilt komen schaken in de bibliotheek is dat zo geregeld met je biebpas, bij het informatiepunt/ servicebalie in de bibliotheek. Heb je geen abonnement en wil je toch gebruik maken van het schaakbord. Schaf dan een gebruikerspas aan. Deze kost eenmalig € 2,50.

Kijk ook op de Krimpense schaakvereninging en capelseschaakvereniging.nl