Nationale Voorleeslunch Krimpen

Gepubliceerd op: 26 september 2017 12:02

Op vrijdag 6 oktober 2017, Nationale Ouderendag, vindt voor de vijfde keer de Nationale Voorleeslunch plaats. Wij doen graag mee aan dit nationale evenement door ook in Krimpen aan den IJssel een Voorleeslunch te organiseren. De Voorleeslunch start om 12:00 uur en zal plaatsvinden in het Streekmuseum Krimpenerwaard en burgemeester Vroom is bereid gevonden het verhaal te gaan voorlezen!

Voorlezen aan ouderen

Het voorlezen van een mooi verhaal of gedicht geeft ontspanning en is vaak een aanleiding om met elkaar te praten of herinneringen op te halen. Ook kunnen sommige ouderen door een visuele beperking niet (makkelijk) meer zelf lezen. Middels voorlezen kunnen ze toch genieten van verhalen.

Door deel te nemen aan de Nationale Voorleeslunch en hier in samenwerking met de landelijke organisatie persaandacht voor te genereren, willen wij laten zien dat het voorlezen van een goed boek mensen van alle leeftijden plezier geeft. Voorlezen is tevens een prettige en gemakkelijk toe te passen dagbesteding, die bijdraagt aan de kwaliteit van zorg voor ouderen.

Vol = vol!

Aanmelden kan bij Patricia van Schaick, p.vanschaick@bibliotheekaandenijssel.nl. Wees er snel bij, want er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

In de agenda vindt je de Nationale Voorleeslunch natuurlijk ook terug.