Lisette Helder en Marnix van Willigen winnen tweede Comeniuslezing

Gepubliceerd op: 16 april 2019 13:56

Gisteren vond de tweede Comeniuslezing plaats in Bibliotheek Capelle Centrum. Deze lezing wordt jaarlijks georganiseerd door de bibliotheek en het Comeniuscollege. Er werden pitches gehouden over uiteenlopende onderwerpen. De leerlingen van het Comeniuscollege waren geselecteerd, omdat ze tijdens het presenteren van hun profielwerkstuk, eerder dit jaar, uitblonken.

Selectie uitblinkers

De uitblinkers kregen een presentatietraining aangeboden die werd verzorgd door het Jeugdtheaterhuis Capelle. De leerlingen leerden met behulp van theatertechnieken om hun presentatie om te zetten in een korte pitch. Met een uitstekend resultaat, want er waren hele boeiende pitches te horen, die werden beoordeeld door een vakkundige jury.

Winnende lezing

De pitch over zelfrijdende auto’s maakten Helder en Van Willigen op basis van hun oorspronkelijke presentatie. Ze verhaalden onder andere over hoe realistisch het is dat wij in de aankomende tien jaar allemaal in zelfrijdende auto’s rijden – niet heel realistisch, aldus het tweetal – en wat de voor- en nadelen zijn.