Kinderboekenweek 2017

Gepubliceerd op: 3 oktober 2017 10:36

Het is zover: Kinderboekenweek 2017. Het thema is 'Gruwelijk Eng!' en dat zul je merken. Ook bij Bibliotheek aan den IJssel kun je volop griezelen deze week. En besteed je minstens 10 euro aan kinderboeken in de boekhandel, dan krijg je het griezelig goede Kinderboekenweek-cadeau 'Kattensoep' van Janneke Schotveld erbij.

Gruwelijk eng!

Het thema spreekt al tot de verbeelding, nietwaar? De Kinderboekenweek is dit jaar gruwelijk eng! Kinderboeken met griezels en engerds staan dan ook centraal. In de bieb, op school en in de boekwinkel kun je verschillende speciale uitgaven verkrijgen.

Het Kinderboekenweekgeschenk 2017 is 'Kattensoep' van Janneke Schotveld, van 4 t/m 15 oktober 2017 verkrijgbaar in de boekwinkel bij besteding van € 10,- aan Nederlandstalige kinderboeken.

Het Prentenboek van de Kinderboekenweek 2017 is 'Knikkeruil' van schrijfster Maranke Rinck en illustrator Martijn van der Linden. Het is vanaf morgen te verkrijgen in de boekhandel voor € 6,95.

Vergeet ook De Kinderboekenkrant niet! Die biedt voor 8 tot 12-jarigen een mooi overzicht van de leukste boeken die er voor hen te vinden zijn. De Voorleesgids is ook de moeite waard, die bevat meer dan 200 boeken voor kinderen van nul tot zes jaar!

Griezelen in de bieb

Kom lekker eng doen in de bibliotheek, bijvoorbeeld op het goedbezochte Kinderboekenweekfeest in de Tuyter in Krimpen aan den IJssel of tijdens het griezelige Voorleesuurtje in de Bibliotheek in Capelle aan den IJssel... Als je durft!

• Kinderboekenweekfeest in de Tuyter

• Griezelig voorleesuurtje in Capelle