Boekenruilbeurs Krimpen tijdens Zin in Groen Verwonderdag

Gepubliceerd op: 23 april 2019 09:43

Op zaterdag 18 mei kun je in de Tuyter en op buitenlocaties in Krimpen aan den IJssel terecht voor workshops, lezingen, proeverijen, muziek en theater rondom duurzaamheid. Want een duurzame leefstijl begint bij je verwonderen! Bibliotheek aan den IJssel doet ook mee, met een boekenruilbeurs waar je jouw oude boek(en) omruilt voor nieuwe. Duurzaam, dat doe je samen, toch! Bekijk het programma en laat je inspireren op 18 mei a.s.

Programma Bibliotheek Krimpen

Doe 's duurzaam, ruil een boek

Wat is er leuker dan een ander blij maken met een boek dat bij jou thuis ligt te verstoffen? In het kader van de Verwonderdag, maar ook op andere momenten in het jaar, organiseren wij een boekenruilbeurs waar je jouw oude boek(en) omruilt voor (een) nieuwe. Zo maak je jezelf blij én een ander, ontdek je nieuwe schrijvers en verhalen én ontmoet je andere boekenliefhebbers.

De boekenruilbeurs vindt deze dag plaats in de hal voor de bibliotheek, van 10:15 uur tot 12:30 uur en van 13:30 uur tot 14:30 uur. De bibliotheek is speciaal vanwege deze Verwonderdag geopend tot 15:00 uur.

Schrijfworkshops voor jong en oud

Kinderworkshop “Schrijf en verwonder je!”

In de Tuyter kun je een half uurtje met andere kinderen komen schrijven! Je maakt een eigen gedicht over iets waarover jij je verwondert. Samen schrijven en delen maakt dat je je nòg meer verwondert!

groep 1: 10.15-10.45 uur
groep 2: 10.45-11.15 uur

Schrijfworkshop voor volwassenen “Verwonder je overal!”

Beleef je verwondering intenser door erover te schrijven. Met korte schrijftechnieken die je zelf later overal kunt gebruiken. Je gaat met je eigen gedicht naar huis. Schrijfervaring niet nodig.

De workshops worden gegeven door Illa Lommers, schrijfcoach en zoeker naar verwondering in haar Werkplaats voor Creatieve Bezinning www.attraversiamo.nl.

Bekijken en inschrijven programma Verwonderdag