Bibliotheek start beginnende lezers leesclub

Gepubliceerd op: 24 oktober 2018 11:02

Woensdag 31 oktober 2018 start de Leesclub, een gratis wekelijkse bijeenkomst voor maximaal tien volwassenen die beter willen begrijpen wat zij lezen en zo ook graag met meer plezĂ­er zouden willen lezen. Het startniveau is A1. De bijeenkomsten duren van 10:00 uur tot 11:30 uur.

Deelnemers gaan zelf en samen aan de slag met teksten, en krijgen meer inzicht in wat die teksten hen te vertellen hebben. De leesclub is dus bedoeld voor volwassenen die al lezen, maar die dat graag met meer plezier zouden doen doordat zij beter begrijpen waar een tekst over gaat.

Er wordt tijdens de bijeenkomsten gewerkt met verschillende materialen, zoals Krant en Klaar, de Startkrant, en Eenvoudig Communiceren boeken.

De eerste Leesclub-bijeenkomst is aanstaande woensdag 31 oktober, in de cursusruimte van Bibliotheek aan den IJssel aan het Stadsplein 39 in Capelle aan den IJssel. Je hoeft je niet aan te melden.