Digi-Taalhuis Capelle heeft kwaliteit op orde!

Gepubliceerd op: 27 november 2023 15:45

Digi-Taalhuis Capelle heeft een officieel kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet het Digi-Taalhuis aan belangrijke kwaliteitsnormen.

Het Digi-Taalhuis scoorde op veel onderwerpen positief. Een belangrijk onderdeel van de toetsing is het maatschappelijke effect en de toekomstbestendigheid. Met het certificaat hebben we bevestiging gekregen dat we de functies, organisatie en diensten, op een juiste manier uitgevoerd worden en dat aan alle kwaliteitsnormen wordt voldaan. Het certificaat is vier jaar geldig.

Het Digi-Taalhuis is erg blij met de uitslag. Dionne Dinkhuijsen voorzitter stuurgroep Digi-Taalhuis en tevens directeur van de Bibliotheek deelt haar enthousiasme over het behaalde resultaat: “Het behalen van de certificering is een bevestiging dat ons Digi-Taalhuis in slechts enkele jaren tijd is uitgegroeid tot een volwassen organisatie met een breed maatschappelijk belang.”.

Het Digi-Taalhuis kijkt uit naar een toekomst waarin het, met dit kwaliteitscertificaat als stimulans, zijn missie voortzet om de geletterdheid te bevorderen en een positieve impact te hebben op de bewoners van Capelle aan den IJssel

Digi-Taalhuis is een samenwerkingsverband tussen Bibliotheek aan den IJssel, Gemeente Capelle aan den IJssel, stichting Taalcoaching, stichting Welzijn Capelle en GR IJsselgemeenten, gericht op het bestrijden van laaggeletterdheid en het bevorderen van digitaal meedoen.

De Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT) toetst als onafhankelijke organisatie de kwaliteit van bibliotheek- en cultuurorganisaties en van programma’s en diensten voor geletterdheid.

Meer over Digi-Taalhuis Capelle