Taalwandelingen met bingokaarten

Gepubliceerd op: 29 augustus 2022 19:07

Vanaf zaterdag 10 september kun je met behulp van bingokaarten een leuke en leerzame taalwandeling gaan maken. Je kunt bijvoorbeeld met een vrijwilliger alleen of in een groepje gaan wandelen. Met de bingokaart leer je woorden die handig zijn in het dagelijks leven.

Lancering

Op zaterdag 10 september wordt tijdens de Week van het Lezen en Schrijven de Taalwandeling met bingokaarten gelanceerd. De uitreiking is om 13:45 uur in de Bibliotheek Capelle Centrum en tegelijkertijd in Bibliotheek Krimpen. In Capelle aan den IJssel reikt Yvonne Polman, coördinator van het Digi-Taalhuis de eerste bingokaarten uit aan de Capelse taalcoach van het jaar. In Krimpen zal Dionne Dinkhuijsen, directeur van de Bibliotheek aan wethouder Hugo van der Wal.

Bingokaarten

Er zijn verschillende bingokaarten, zoals 'In de supermarkt' en 'In de wijk' of 'Verkeer en vervoer'. Op de bingokaarten staan 9 verschillende woorden die je met elkaar kunt gaan zoeken en erover praten. Aan het eind van de wandeling heeft de deelnemer in ieder geval 9 nieuwe woorden geleerd en deze woorden in gesprekken gebruikt en geoefend.