Gedichtenwedstrijd 4 & 5 mei

Gepubliceerd op: 29 april 2022 13:44

De Bibliotheek aan den IJssel sluit dit jaar aan bij de jaarlijkse gedichtenwedstrijd in Capelle aan den IJssel.

Jaarlijks wordt er, in samenwerking met de gemeente Capelle aan den IJssel, door een comité een gedichtenwedstrijd rond 4 en 5 mei voor kinderen uit de groepen 7 en 8 georganiseerd. Vanaf dit jaar heeft ook de bibliotheek zich hierbij aangesloten, omdat wij naast het belang van het thema ook de lees- en taalbevordering hiermee ondersteunen.

Team educatie heeft een gedichtenles ontwikkeld en gestuurd naar alle Capelse scholen die zijn aangesloten als de Bibliotheek op school. In deze les werd naast de herdenking van de tweede wereldoorlog ook gerefereerd aan de huidige oorlog in Oekraïne. Scholen besloten zelf of zij de les wilden geven en/of zij mee wilden doen aan de gedichtenwedstrijd.

Uit alle inzendingen zijn 5 gedichten gekozen. Deze worden voorgedragen tijdens de Dodenherdenking op de Westerbegraafplaats en tijdens het Bevrijdingsconcert in de Pauluskerk op 5 mei. De gedichten zijn hierna ook te vinden in de Bibliotheek Capelle Centrum.