Bibliotheek aan den IJssel leent meer dan 74.000 e-books uit

Gepubliceerd op: 25 juli 2019 10:43

Sinds de start van het landelijke e-bookplatform in 2014 hebben bibliotheekleden van Bibliotheek aan den IJssel meer dan 74.000 e-books geleend.

Dat blijkt uit de cijfers die de Koninklijke Bibliotheek (KB) op 11 juli 2019 heeft bekendgemaakt.

Het e-bookplatform is te vinden op de website van de online Bibliotheek. Bibliotheekleden kunnen een keuze maken uit ruim 25.000 e-books. De collectie is breed, gevarieerd en verrassend. Je vindt er van alles. Van thrillers tot romans, van informatieve boeken tot kinderboeken. Elke maand vernieuwen wordt het aanbod vernieuwd met populaire titels, klassiekers en bijzondere uitgaven.

Thrillers en John Flanagan meest geleend

Naast het aantal uitleningen per Bibliotheek heeft de KB ook een top 10 gepubliceerd van de meest geleende titels voor de jeugd en volwassenen van januari t/m juni 2019. Onderstaand de landelijke top 10 van de volwassenen en jeugd, op volgorde van populariteit.

Top 10 volwassenen e-books januari-juni 2019

Top 10 jeugd e-books januari-juni 2019