Mijn favoriet voor jou!

Gepubliceerd op: 26 februari 2016 16:23

Medewerkers Bibliotheek aan den IJssel over hun favoriete boek, film of tijdschrift.

Je herkent het vast: dat boek dat je al tig keer hebt gelezen of die film waarover je uren kunt vertellen, gewoon omdat het je aan het hart gaat. Je voelt je ermee verbonden of werd erdoor geraakt of verrast.

Dat waarvan we houden, vertelt veel over onszelf. Iedereen heeft immers zijn eigen voorkeuren. Met het delen van een boek deel je dan ook een stukje van jezelf. Die uitdaging grijpen medewerkers van Bibliotheek aan den IJssel aan. Onder het motto 'Mijn favoriet voor jou' gaan zij hun favoriet onder de aandacht brengen. Het zijn niet alleen boeken die aangeprezen worden, maar ook tijdschriften of dvd's.

Online en offline boekenkast

Tijdens de Boekenweek geeft Conny Reijngoudt, directeur van de Bibliotheek de aftrap. Zij gaat over haar favoriet een blog schrijven. Daarna wordt er elke week de favoriet van een andere medewerker gepubliceerd. Elke medewerker bepaalt zelf in welke vorm ze gaan publiceren, via een blog, via sociale media, via een fotocollage of een filmpje. In Bibliotheek Krimpen en Capelle Centrum is een kast waar de materialen apart gepresenteerd worden en op www.bibliotheekaandenijssel.nl/mijnfavorietvoorjou zal vanaf 14 maart een digitale etalage te vinden zijn waar alle publicaties verzameld worden.

#thethingswedoforlove #mijnfavorietvoorjou