Het mooiste geluid ter wereld

De Voorleeshoek biedt het gebruik van hun website en app de eerste 3 weken gratis aan voor alle kinderen in Nederland.

Laat je kind naar het filmpje Het mooiste geluid ter wereld – Paulien Cornelissen (8 minuten) kijken, of (nog leuker): kijk samen!

Het mooiste geluid ter wereld

Ga daarna samen in gesprek over het verhaal en stel bijvoorbeeld de volgende vragen:

• Hoe heet het instrument waar Nico op oefent? (Triangel)
  • Meneer Fagot vindt zijn instrument mooier klinken, wat vind jij mooier klinken?
  • Later komen er ook nog mevrouwen met violen en een meisje met een grote trommel, dat heet een pauk. Welk instrument lijkt je het moeilijkste om te leren spelen?
  • Aan het eind van het verhaal is er een heel groot orkest, welke instrumenten zie je allemaal? (klarinet, trompet, cello, dwarsfluit)

De Voorleeshoek

Laat je voorlezen uit bekende prentenboeken met beeld én muziek. Zo heb je altijd spannende, avontuurlijke en informatieve voorleesboeken. Log in met je Bibliotheekaccount.

Log in met je Bibliotheekaccount

Bereslim

Van prachtige geanimeerde prentenboeken tot leerzame spelletjes. Bereslim heeft pedagogisch verantwoorde computerspellen voor peuters en kleuters. Bereslim is leuk én leerzaam. Log in met je Bibliotheekaccount.

Geen lid van de Bibliotheek? Meld je aan! Bereslim is tijdelijk toegankelijk voor iedereen!

Log in met je Bibliotheekaccount

Word lid

Schrijf je kind gelijk in, kies voor jeugdabonnement 0 t/m17 jaar. Het is gratis!

Schrijf je in