De reis met de vliegende leunstoel

De reis met de vliegende leunstoel | Jacques Vriens

Team educatie heeft bij het eerste hoofdstuk van een aantal boeken leuke opdrachten voor je bedacht. Het enige wat je nodig hebt is pen en papier.

Opdrachten

Luister naar de video. Jacques Vriens stelt de personages in zijn boek voor. Luister dat stukje nog eens terug.

1. Teken een stamboom. (Als je thuisopdracht bekijkt, zie je hoe je dat moet.) Bovenin de stamboom komt oma. Daaronder de ouders en op de onderste rij de kinderen. Vul de stamboom in.
  2. Zet van alle kinderen de leeftijden en de eigenschappen onder hun naam. Een voorbeeld bij Joost: hij houdt van uitvinden.
  3. Welk personage vind jij het leukste? Waarom?
  4. Jacques Vriens eindigt het voorleesfragment met een open einde. Je weet niet hoe het verhaal verder gaat. Bedenk zelf hoe het verhaal verder gaat en schrijf het op.
  5. Het verhaal speelt zich af in Hotel De Korenwolf. Bedenk hoe het hotel er volgens jou uitziet en maak er een mooi tekening van.

De thuisopdracht is ook te downloaden

E-books

Weet je dat je sommige boeken ook als e-book kunt downloaden? E-books kun je direct op je telefoon of tablet lezen.

Download de app.

Naar e-books

LuisterBieb

Tijdelijk zijn er extra luisterboeken toegevoegd! Voor iedereen, dus ook als je geen lid bent van de Bibliotheek.

Download de app.

Naar luisterbieb

Nog geen lid?

Schrijf je gelijk in, kies voor jeugdabonnement 0 t/m17 jaar. Het is gratis!

Maak vervolgens met je eigen e-mailadres een account aan op onlinebibliotheek.nl en lenen maar.