Onze organisatie

Wij voeren het bibliotheekwerk uit in Capelle en Krimpen aan den IJssel. Een bibliotheek in ontwikkeling met centrale vestigingen in Capelle en Krimpen aan den IJssel, een Kinderbibliotheek, een Haal- en Brengpunt en op ruim 35 po-scholen en 3 vo-scholen een de Bibliotheek op school.

Missie en visie

Missie
Bibliotheek aan den IJssel stimuleert, faciliteert en ondersteunt de persoonlijke ontwikkeling van de inwoners van Capelle en Krimpen aan den IJssel door in te zetten op een leven lang lezen, een leven lang ontwikkelen en digitaal meedoen.

Visie
Onze bibliotheek zet in op de bevordering van lezen en leren (informeren) zodat mensen zich kunnen ontwikkelen tot zelfredzame burgers (blijvende inzetbaarheid). De bibliotheek is bij uitstek geschikt om burgers hierbij te stimuleren en te ondersteunen. Altijd uitnodigend en professioneel, de samenwerking zoekend, efficiënt en resultaatgericht.

Waarden en focus

Wij geven absolute prioriteit aan het helpen van de jeugd en kwetsbare volwassenen bij het aanleren en verbeteren van basisvaardigheden taal, lezen en digitaal meedoen.

• Toegankelijk
  • Klantgericht
  • Ondernemend
  • Professioneel
  • Verbindend
  • Inspirerend

Inclusieve organisatie

Bibliotheek aan den IJssel streeft ernaar een inclusieve organisatie te zijn waar iedereen zich welkom en thuis voelt. Ongeacht achtergrond, geaardheid, uiterlijk of identiteit: in onze organisatie is er ruimte voor iedereen. Wij omarmen diversiteit en geloven in gelijkheid, want dit is wie wij zijn.

Over onze inclusieve organisatie

Management team

Raad van Toezicht

• De heer M. Blommers MBA – voorzitter
  • Mevrouw V. de Veth
  • Mevrouw drs. M. L .C. Beke-Huiskes
  • Mevrouw mr. F. A. Snel
  • Mevrouw drs. L. C. Roeters

Werken bij de bibliotheek?

Wil je werken bij onze bibliotheek of als vrijwilliger aan de slag? Bekijk onze vacatures.

Stichting Bibliotheek aan den IJssel
Stationsplein 16
2907MJ Capelle aan den IJssel

• KvK Rotterdam 24388348
  • BTW NL8154 02 697 B 01
  • NL 65 RABO 0311811981 t.n.v. Stichting Bibliotheek aan den IJssel

Bibliotheek reglement

Het reglement van de bibliotheek is hier te downloaden als PDF-bestand.

Het reglement ligt in de twee centrale vestigingen ter inzage.

Download het reglement

ANBI status

Je kunt de bibliotheek steunen. Bibliotheek aan den IJssel heeft de culturele ANBI status. Een gift aan ons is daardoor aftrekbaar in je belastingaangifte. Een vrijwillige bijdrage aan de bibliotheek kun je overmaken op rekeningnummer:
NL65 RABO 0311811981 t.n.v. Stichting Bibliotheek aan den IJssel o.v.v. Donatie.