Diversiteit & inclusiviteit in de Bibliotheek

Missie

Bibliotheek aan den IJssel draagt bij aan ieders zelfredzaamheid. Dit doen we door in te zetten op een leven lang lezen, een leven lang ontwikkelen en digitaal meedoen.

De Bibliotheek is een afspiegeling van onze samenleving, een veilige plek waarin we elkaar aanvullen. In onze Bibliotheek werken we samen aan een cultuur van respect en waardering.

Visie
De bibliotheek is er voor jou. Een plek waar respect en waardering is voor ons allemaal.

Leestips over diversiteit & inclusiviteit

Culturele diversiteit

Boeken over LHBTIQ+

Diverstitijd

Logo Het leesvirus

Wekelijks gaan Occo Lijding en Renzo Deurloo onder begeleiding van Hannelore Zwitserlood in gesprek met deskundigen over diversiteit op de werkvloer.

Luister naar Diversitijd

Inclusiecast

Logo Onze Boekencast

Inclusiecast is dé podcast voor iedereen die graag inclusiever willen communiceren en zijn.

Luister naar Inclusiecast

OZNEQB

Logo Tussen de regels

Waar vind je goede boeken met LHBTI+-personages? Anne (zij/haar) en Artemisa (zij/haar) zijn jouw gids. Elke aflevering bespreken ze queer boeken.

Luister naar OZNEQB