Ik ben Vincent en ik ben niet bang

Ik ben Vincent en ik ben niet bang | Enne Koens

Voor Vincent is school net als survivallen: je weet nooit precies wanneer je welke ramp kunt verwachten, dus je kunt je maar beter goed voorbereiden.

Team educatie heeft bij het eerste hoofdstukken deze opdrachten voor je bedacht. Het enige wat je nodig hebt is pen en papier!

1. Bekijk hiernaast het filmpje van Enne Koens
  2. Lees daarna de eerste hoofdstukken van van het boek.
    Als je lid bent van de bieb kun je het boek als e-book lezen. Als je nog geen lid bent kun je dat tot je 18e gratis worden! Klik daarvoor hier.
  3. Maak de opdrachten die je hieronder ziet.

Lees het e-book

Kijken

Lees

Opdracht

Dit boek gaat over Vincent. Hij gaat dit jaar op schoolkamp, maar ziet daar erg tegenop, omdat hij gepest wordt. Het verhaal begint niet bij het begin, maar je valt middenin het verhaal. Het verhaal is dus niet chronologisch. De zwarte pagina’s spelen zich af tijdens het kamp. De witte pagina’s over de tijd voordat het kamp begint.

Opdracht 1:
A. Lees de zwarte bladzijden nog een keer. Wat is er met Vincent gebeurd denk je?
B. Waarom zou de schrijver middenin het verhaal beginnen denk je?

Opdracht 2:
In het hoofdstuk 'Voorbereidingen' lukt het Vincent om in de pauze niet naar buiten te hoeven. Om de narigheid te vergeten gaat Vincent dagdromen.
Teken in het kader de droom van Vincent.

Opdracht 3:
Vincent zal toch echt mee moeten op kamp.
Schrijf Vincent een brief om hem moed te geven.
Geef hem ook een tip wat jij zou doen als je in zijn situatie zou zijn.

De thuisopdracht is ook te downloaden

Hier vind je nog meer e-books van Enne Koens

Extra luisterboeken. Voor iedereen

Boeken kun je niet alleen lezen, maar ook luisteren. Ook de boeken over Mees Kees. Zoek snel een leuk luisterboek uit! Installeer de gratis LuisterBieb-app op je tablet of smartphone.

Tijdelijk zijn er extra luisterboeken toegevoegd! Voor iedereen, dus ook als je geen lid bent van de Bibliotheek. Installeer de gratis LuisterBieb-app op je tablet of smartphone en luister thuis naar de mooiste boeken.

Nog geen lid?

Schrijf je gelijk in, kies voor jeugdabonnement 0 t/m17 jaar. Het is gratis!

Maak vervolgens met je eigen e-mailadres een account aan op onlinebibliotheek.nl en lenen maar.