Een vraagbaak bij jou om de hoek

Gepubliceerd op: 18 april 2024 13:00

Informatiepunt Digitale Overheid in Schollevaar feestelijk geopend

In het Kinderlab Schollevaar heeft Bibliotheek aan den IJssel een Informatiepunt Digitale Overheid geopend. Afgelopen woensdag is het Informatiepunt officieel geopend door Dionne Dinkhuijsen, directeur van de bibliotheek en wethouder Harriët Westerdijk.

Dionne Dinkhuijsen: "Momenteel hebben we al een Informatiepunt in de vestiging van Capelle Centrum. Onder het motto van ‘’Hulp om de hoek’ gaan we nu in het Kinderlab Schollevaar een Informatiepunt openen. Dit zal gebeuren in samenwerking met Welzijn Capelle. Deze toegankelijke aanpak sluit goed aan bij de behoeften van buurtbewoners, aangezien er al veel ouders zijn met hulpvragen. Vaak begrijpen zij bijvoorbeeld brieven van de gemeente niet, en daarvoor kunnen ze nu terecht bij de bibliotheek."

De dienstverlening is kosteloos, je hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek. Er zal een laptop beschikbaar zijn waarop een bibliotheekmedewerker stapsgewijs kunnen uitleggen hoe bijvoorbeeld een DigiD aangevraagd kan worden of hoe je digitaal een rijbewijs kan verlengen. Uiteindelijk kun je zelf aan de slag gaan of wordt je doorverwezen naar de juiste instantie.

Elke woensdag kunnen buurtbewoners tussen 12:00 en 15:00 uur terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid in het Haal- en Brengpunt aan het Louvre 1 in Capelle Schollevaar. Kom langs en stel je vraag!