Bibliotheek aan den IJssel is per direct op zoek naar een

Projectleider VoorleesExpress

24 uur per week

De VoorleesExpress ondersteunt kinderen in gezinnen die moeite hebben met taal en laat ze zien hoe leuk taal kan zijn. Als projectleider koppel je gezinnen aan voorlezers in Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel en zorg je ervoor dat deze trajecten goed verlopen. Ook onderhoud je de contacten met externe partners. Ben je geïnteresseerd in deze leuke baan? Lees dan snel verder en reageer uiterlijk 26 mei!

VoorleesExpress

De belangrijkste taak van de projectleider is het positioneren van de VoorleesExpress binnen de twee gemeenten. Je ondersteunt en motiveert de vrijwilligers en coördineert hun werkzaamheden, zodat zij hun talenten optimaal kunnen benutten. Daarnaast zorg je dat gemeenten, scholen, maatschappelijke organisaties en fondsen de VoorleesExpress weten te vinden. Je draagt zorg voor verdere professionalisering en continuering van het project. Binnen de bibliotheek werk je hierbij samen met de collega's van onderwijs en basisvaardigheden. Je stelt de jaarwerkplannen op en voert deze uit. De VoorleesExpress is onderdeel van de gezinsaanpak.

Jouw profiel

• Hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken en fondsenwerving
  • Je bent in staat om een team vrijwilligers aan te sturen, te enthousiasmeren en te binden
  • Je weet (nieuwe) samenwerkingsverbanden aan te gaan en kunt goed communiceren met verschillende partijen
  • Je hebt een stevige persoonlijkheid, werkt gestructureerd en kunt goed prioriteiten bepalen
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs en een VOG
  • Je hebt affiniteit met leesbevordering en laaggeletterdheid

Wij bieden jou

• Een zelfstandige functie met veel vrijheid in een prettige en stimulerende werkomgeving
  • Kennismaking met een uitgebreid netwerk van vrijwilligers, gezinnen, scholen en maatschappelijke organisaties
  • Een salaris van minimaal € 3.042,- en maximaal € 3.863,- bruto per maand (salarisschaal 8, CAO Openbare Bibliotheken), afhankelijk van opleiding en ervaring
  • Het betreft een tijdelijke aanstelling op basis van een jaarcontract
  • Vakantiegeld van 8% en een eindejaarsuitkering van 4%
  • Deelname pensioenfonds POB
  • Mobiele telefoon en laptop
  • Je standplaats is Capelle aan den IJssel (Stationsplein 16), maar je werkt ook regelmatig in onze bibliotheekvestigingen

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Dionne Dinkhuijsen: d.dinkhuijsen@bibliotheekaandenijssel.nl

Solliciteren

Solliciteren kan tot en met 26 mei 2024. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 4 juni.
Mail je sollicitatiebrief en CV naar vacaturesenstages@bibliotheekaandenijssel.nl

Bibliotheek aan den IJssel

Iedereen is welkom bij Bibliotheek aan den IJssel en krijgt een gelijke kans. Onze bibliotheek is een afspiegeling van onze samenleving, we werken samen aan een cultuur van respect en waardering. Onze vacatures staan open voor iedereen, ook voor mensen die geen ervaring hebben binnen de bibliotheeksector.

Zie deze pagina voor meer informatie over de VoorleesExpress.