Joris' kerstboom in Bibliotheek Capelle Centrum

Gepubliceerd op: 10 december 2018 13:08

Wie is er echt héél bijzonder voor jou? Wil je sorry zeggen of iemand bedanken? Iemand ten huwelijk vragen? Zet jouw dierbare in het licht deze feestdagen en hang zijn of haar naam, foto of een mooie wens voor deze persoon in de Joris' kerstboom bij Bibliotheek aan den IJssel!

In de bibliotheekvestiging Capelle Centrum staat van 6 t/m 23 december een Joris’ Kerstboom. De ‘Joris’ Kerstboom’ is gebaseerd op het KRO-NCRV tv-programma van presentator Joris Linssen waarin hij mensen uitnodigt een boodschap voor een dierbare in de boom te hangen en hun verhaal te delen. In de Bibliotheek Capelle Centrum kunnen bezoekers de komende tijd hetzelfde doen.

In ruim 170 bibliotheekvestigingen door heel Nederland staat in de maand december een opgetuigde kerstboom. Bezoekers worden uitgenodigd om voor hun dierbare in het licht te zetten. Ook in Bibliotheek Capelle Centrum.

Mooie kerstboodschappen

Naast de kerstboom in de bibliotheekvestiging staat een tafel met kerstballen. Deze kunnen bezoekers vullen met hun persoonlijke boodschap, een tekening of een foto van een persoon die veel voor hen betekent. Ze kunnen een reddende engel bedanken, sorry zeggen of een hechte vriendschap vieren. Zo groeit de boom uit tot een echte Joris’ Kerstboom.

Gesprek tijdens de kerst

De kerstboom vol kerstgedachten wordt een ontmoetingsplaats. Het versieren en ophangen van de kerstballen kan leiden tot mooie gesprekken bij de kerstboom. Erg waardevol voor veel mensen in de dagen voor Kerst. In Bibliotheek Capelle Centrum is op 20 december 2018 van 15:00 uur tot 16:30 uur een bibliotheekmedewerker aanwezig om mensen op weg te helpen en een luisterend oor te bieden.

Wensen delen

Op die donderdag 20 december vindt er van 15:00 tot 16:30 uur een speciale activiteit plaats in het kader van Joris’ kerstboom. Jong en niet-meer-piepjong komen dan samen om mooie wensen te formuleren, delen en in de kerstboom op te hangen. Er staat een piano, er is chocolademelk en kerststol... Wij verheugen ons op alle mooie wensen. Voor dierbaren, (nog) niet bekenden, en voor de wereld. Want de mooiste tijd van het jaar... die maken wij toch samen?