Vrijwilliger Samen Online

Gepubliceerd op: 7 september 2016 16:35

Bibliotheek aan den IJssel zet in op de fysieke en digitale bevordering van lezen en leren zodat mensen zich kunnen ontwikkelen tot zelfredzame burgers. Aan de basis hiervan liggen de beheersing van taal, lezen en vaardigheden om te kunnen omgaan met digitale media.

Team communicatie en digitale diensten bevordert digitaal meedoen en stimuleert mediawijsheid in een leven lang leren. Het team zoekt op dit moment een vrijwillige begeleider voor 50+ Computercursussen Samen Online.

Studenten van het ROC Zadkine verzorgen vanaf 19 september de computerlessen voor 50-plussers: ouderen als leerling - jongeren als docent. De vrijwillige begeleider, die per direct op maandag- en vrijdagmiddag aan de slag kan, houdt het sociale en didactisch oogje in het zeil voor ons.

Wat vragen we van je?

De vrijwilliger observeert en adviseert de ICT-studenten op het vlak van kennisoverdracht, presentatievaardigheden en sociale omgang bij de cursus. De vrijwilliger laat alles op locatie goed verlopen, ondersteunt het leerproces van de jongeren en rapporteert aan de school. De vrijwilliger heeft affiniteit met de computer en jongeren en committeert zich voor minimaal de cursusperiode (6 weken aansluitend - ca 7 uur per week).

Wat bieden wij je?

Wij bieden een prettige werksfeer en inspirerende werk omgeving, training en begeleiding, de mogelijkheid om zelfstandig de werkzaamheden uit te voeren, vaste taken, de mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan de studie van de ICT-student en een bibliotheekabonnement.

Heb je interesse?

Neem contact op met Miranda van der Meer, Coördinator vrijwilligers: vacaturesenstages@bibliotheekaandenijssel.nl of telefonisch 010-4503244.