Stadspleinpand compleet vernieuwd weer open

Gepubliceerd op: 2 januari 2018 09:51

Gisteren, maandag 8 januari 2018, is de verbouwde centrumvestiging van Bibliotheek aan den IJssel opengegaan. Het pand aan het Stadsplein in Capelle aan den IJssel wordt gedeeld met een horecapartij, Rabobank, Anytime Fitness, de Kunstuitleen en de stichting Taalcoaching Capelle. Dat er ruimte is ingeleverd is bijzonder genoeg niet te merken; de nieuwe vormgeving maakt dat het pand ruimer en sfeervoller oogt dan ooit. Capellenaren zullen hun ogen uit kijken. En zich er thuisvoelen!

Sfeervol, toegankelijk en duurzaam

Bibliotheek aan den IJssel maakt zich sterk voor een leven lang lezen, een leven lang leren en digitaal meedoen. Met de nieuwe bibliotheek in het hart van Capelle aan den IJssel gaat dat zeker lukken.

Wat eraan voorafging

Op maandag 8 mei 2017 verliet Bibliotheek aan den IJssel haar vertrouwde pand aan het Stadsplein. Het oude postkantoor aan de Duikerlaan werd voorlopig het tijdelijke nieuwe adres; de centrumvestiging werd verbouwd tot een toegankelijke plek voor iedereen.

Tijdens de CentrumExpeditie, een evenement van de Gemeente Capelle waarmee zij alle plannen omtrent de vernieuwing van het stadshart met haar inwoners wilde delen, was ook Bibliotheek aan den IJssel aanwezig. Geïnteresseerden konden de bouwplannen bekijken, vragen stellen én een rondleiding krijgen door het pand waarin destijds hard werd gewerkt. Interesse was er! Het was druk en Capellenaren voelden zich zichtbaar betrokken bij de bouw van hun nieuwe bibliotheek.

Jouw nieuwe bibliotheek weer open!

Inmiddels is de prachtige nieuwe bibliotheek klaar voor gebruik. Een feestelijke opening zal op een later moment plaatsvinden, wanneer alle andere partijen – ook de horeca – gereed zijn. Wel zo gezellig! Maar gisteren, 8 januari, openden onze deuren. Kom je de nieuwe bieb gauw bewonderen?