Schrijver Léon Biezeman in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 10 juli 2018 20:11

Voor kinderen die moeite hebben met lezen is er het Makkelijk Lezen Plein (MLP) in de bibliotheek. Op die plek staan aantrekkelijke boeken en ander materiaal zo gepresenteerd dat het makkelijker wordt om leuk leesmateriaal te vinden en het leesplezier te vergroten. Deze zomer zal Léon Biezeman, schrijver met dyslexie – tevens ambassadeur voor 'Dyslexia International' én lid van het Expertteam van de Oudervereniging Balans – diverse MPL-plekken in bibliotheken in Nederland bezoeken. Op woensdag 15 augustus is hij in Bibliotheek Capelle Centrum en dat belooft een gezellige, creatieve middag te worden!

Een middag vol verhalen

Léon komt langs om te schrijven, maar het contact met de kinderen, juist dát vindt hij ook zo leuk. Hij vindt het interessant om verhalen te horen, vragen te beantwoorden en misschien zelfs samen iets te schrijven. Hij wil er graag een gezellige middag van maken.

Schrijver met dyslexie

Léon heeft zelf dyslexie, maar ondanks dat schreef hij zes boeken waaronder ‘Schrijven met dyslexie’ een boek vol verhalen van kinderen met dyslexie en het boek Appzurtdyslexie van a tot z. Een boek met leuke feitjes en weetjes voor kinderen.

Op woensdag 15 augustus is Léon van 13:30 tot 15:30 uur bij ons in de bibliotheek aan het Stadsplein in Capelle aan den IJssel. Kom je ook?